Praca Miesiąca - guests

Corvette C7
Praca Miesiąca Sierpień-Grudzień 2019
m.arc.in

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - alex

Strony: 1 2
1
Prace ukończone (3D) / Odp: Oscary 2020 - animacje 3D
« dnia: 22.02.2020 01:14:05 »
@mookie fajna stylistyka, taka w stylu art deco, razem z czcionką przywołuje skojarzenie ze starym, dobrym Hollywood. Miałeś trochę luzu artystycznego przy tym zleceniu czy musiałeś trzymać się konkretnych ram?

2
2 . implant w tym wgłębieniu, widać że ściany zrobiły się czarne co nie jest dla mnie korzystne  z powodów nie widać wgłębienia 2 implant jest mało widoczny na ciemnym tle
@na123  tak jak mówimy, możesz to zrobić przez compositing nodes.
Co to problemu to tak działa silnik renderujący Cycles. Jeśli chodzi o te Twoje czarne ściany to cienie to jedna sprawa, a druga - to że wgłębienie otrzymuje kolor implantu, który jest szary to kwestia promieni diffuse. Jak wyłączysz cienie i diffuse (ray visibility) dla implantu to się przekonasz  ;)

3
Hej,

temat jest dość złożony i mimo, że opisujesz sprawę w miarę konkretnie to może być wiele wariantów w zależności od sceny, przede wszystkim to zależy czy ten obiekt, od którego ma nie otrzymywać cieni ma rzucać cienie na inne obiekty. Jeżeli ma w ogóle nie rzucać cieni to temat jest prosty i możesz to wyłączyć w object properties => visibility=>shadow.


Jeżeli ma nie rzucać cieni tylko na ten obiekt, a rzucać na wszystkie inne to Cycles nie ma jeszcze opcji light linking (dawniej w blenderze, jak jeszcze funkcjonował Blender Internal była opcja light group). Na tę chwilę musiałbyś to zrobić przez kompozycję (compositing nodes). W blenderze 2.8 nazewnictwo związane z warstwami, wykluczaniem warstw, rozmieszczenie niektórych opcji w UI itd. uległo zmianie, więc trochę inaczej to wygląda w B 2.79, a B 2.80.

4
Work in progress (WIP) / Odp: Blender Rn'D (teczka)
« dnia: 07.02.2020 10:50:20 »
Kolejny test Flip Fluids, niska rozdzielczość, bez particles. Pracuję nad morską sceną z molo. Na tę chwilę sprawdzam fizykę Flip Fluid i czy współprace z ocean modifier.

https://vimeo.com/389934108

https://vimeo.com/390545581

5
Prace ukończone (3D) / Odp: Leisure
« dnia: 07.02.2020 10:42:40 »
Soczyście :), bardzo fajne shadery, renderujecie w Cycles?

6
Testy nowych narzędzi rzeźbiarskich od Pablo i test quad remeshera pod linuxem - działa bez zarzutu na wine.  Blender 2.82.



7
... i ją włączając

@mlody.lew zacząłbym właśnie od tego, tzn. zakładając, że wypaliłeś poprawnie -  sprawdzenia color space, czy w nodzie image texture  z normal mapą masz non-color data.


8
Work in progress (WIP) / Odp: Blender Rn'D (teczka)
« dnia: 13.05.2019 10:40:31 »
Splash test. Pierwsze testy nowej wersji Flip Fluids (9.0.5.4 experimental) na małej rozdzielczości symulacji. Kilka cząsteczek poszybowało w kosmos - symulacja zagotowała się przez dość skomplikowaną strukturę kamieni jako Obstacle.


Grid cell count: 14 515 200
Grid cell width: 0,17

Splash 1

https://vimeo.com/335809946

Splash 2

https://vimeo.com/335808702

9
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« dnia: 12.05.2019 14:50:54 »
Faktycznie, przestał działać. Wrzuciłem bezpośredni https://youtu.be/FEZskyOcDfU

10
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« dnia: 11.05.2019 16:22:35 »
Zmiany, zmiany, zmiany... https://vimeo.com/195264268

- Clicking in empty space to deselect now works in all editors, not just the 3D viewport. (Bastien Montagne)
- Remove Doubles was renamed to Merge by Distance, and is part of the Merge menu. (William Reynish)

https://youtu.be/FEZskyOcDfU

I te kolorowe ikony :), a już przez chwilę myślałem, że znów pracuje na czarno-białym monitorze :)

12
Tender Blender / Odp: Spring - animacja od Blender Foundation
« dnia: 04.04.2019 19:12:46 »
Historyjka jest średnia - trochę jej brakuje głębi i spójności w przesłaniu, ale jeśli traktować to jako prezentację możliwości technicznych Blendera  2.8 to widać, że Cycles jako renderer osiągnął półkę przemysłową. Kiedyś animacje od Tona i BF oprócz charakteru twórczego animacji, miały też udowodnić, że Blender potrafi, że może być pro itd. Od kiedy kanadyjskie studio Tangent Animation zrobiło przy pomocy Blendera pełnometrażową animację Next Gen dla Netflixa, za 30 milionów dolarów, nie trzeba już nikomu nic udowadniać. Praca animatorów w Spring bardzo fajna.

14
@mrys jest trochę tych "niespodzianek", masz rację w kwestiach o których piszesz - draw other object w UV editorze - było to czytelniejsze rozwiązanie. Flipy w modyfikatorze mirror dają efekt, ale w 3D view tylko, natomiast z tym złapaniem 3d manipulatora to na jakiejś mojej eksperymentalnej wersji B2.8 sprzed paru dni działało z restrykcją - nie mam teraz pod ręką bety, żeby sprawdzić jak tam sprawa wygląda. Jeśli chodzi o transform orientations  w 2.8 to dodali znak plus (ctrl+alt+spacja) w dobrym miejscu - ta opcja była ukryta w 2.7 i pewnie nie wszyscy wiedzieli, że mogą sobie dodać orientację dla poszczególnego obiektu/vertexa/edge'a/ czy face'a/.

Ogólnie rzecz biorąc to nasuwa mi się kilka wniosków:
- Blenderowi 2 stycznia strzeliły 25 urodziny :) https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=8A-LldprfiE
- 2.8 jednak będzie wyraźnie odróżniał się od 2.7 jeśli chodzi o podejście do niektórzych narzędzi, czyli nie tylko nowości, ale sporo zmian - trzeba będzie zmienić stare nawyki.
- Beta 2.8 będzie musiała być jeszcze dopracowana, żeby można było na tym pracować w 100%.
- Ton po wielu latach starań wreszcie obrał zdecydowaną drogę rozwoju - ściągnąć nowych użytkowników i kasę na dalszy rozwój softu - pewnie uzbiera z 30 tysięcy euro miesięcznie
- jednak zrobienie pełnometrażowego filmu animowanego z budżetem 30 milionów dolarów przez Tangent Animation z Kanady i postawienie pipeline-u pod Blendera to nie są żarty i wreszcie ten soft zaczyna się przebijać na rynku.
- Jeśli chodzi o Blenderownię to dla kogo ten Blender 2.8 skoro to forum  tak mało ożywione jest. Nie wiem, ale wydaje mi się, że polskie grono blenderowców było kiedyś (choćby 5, 10  lat temu)  bardziej dynamiczne? Grafika 3D przechodzi do lamusa :)? Mrys, też nie masz czasu na robienie grafiki i samolotów? :) W swoim czasie można było na blenderowni uzyskać infomacje i triki, których próżno było szukać na zagranicznych forach, twitterach, instagramach itd.

15
@mrys zgadzam się z Tobą co do tego odczucia -  jest trochę tak, że osoba, która siedzi w blenderze długie lata w 2.8 czuje się bardziej nieswojo niż zupełnie nowy użytkownik i mnie dłuższą chwilę zajęło przestawienie się na 2.8. (długo by pisać, ale musiałem wprowadzić wszystkie wymionione w pierwszym poście zmiany plus wiele innych, żeby móc pracować swobodnie; przejście na lewy przycisk myszy i brak wielu skrótów klawiaturowych w 2.8  nie wchodzą dla mnie w rachubę), więc takie wejście defaultowe w 2.8 w ogóle chyba byłoby niemożliwe, żeby sprawnie pracować.

Co do background image na początku miałem podobne wrażenie, ale da się przestawić workflow i mieć funkcjonalność taką jak w 2.7. Z grubsza wygląda to tak, że najlepiej przejść do widoku ortograficznego (w 2.8 perspektywiczny też jak w 2.7 jest domyślnym)  i dodawać zdjęcia jako image=> background w poszczególnych widokach (side, top itd.). Inne zdjęcia dla widoków left/right działają przy wyłączonej opcji  backside (domyślnie wyłączona; w zakładce object data), więc to też nie jest problemem. Najlepiej stworzyć sobie osobną/-e kolekcję/-e i zarządzać blueprintami w outlinerze (z tego punktu widzenia jest to wygodniejsze niż w 2.7, można tworzyć podkolekcje itd.). Jedyna różnica na tę chwilę, to brak opcji flip, ale jako, że image=> background jest traktowany w 2.8 jako obiekt typu empty to można po prostu odbić to mirrorem.

Mimo takiego klasycznego podejścia do blueprintów o jakim mówisz to empty images (wg 2.8 image reference) nie są takie złe - dodatkowo umieszczam jest sobie pod różnymi kątami obok modelu, często jest to lepsze niż zdjęcia referencyjne w innych oknach albo na drugim monitorze - nie trzeba zbyt daleko odrywać wzroku od modelowanej siatki, natomiast każdy ma swoje preferencje.


Tutaj jest przedstawiony tok myślowy osób, które optowały za taką zmianą i opisane wady jakie wg Cambella Bartona miało image background z 2.7 :
https://developer.blender.org/T52668

Strony: 1 2

* Zaloguj




* Losowy obrazek