Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - KrzysztofJ

Strony: 1 2 3
1
Dla ciekawskich i dla znalezienia podpowiedzi, tu jest link do  strony gdzie ktos juz zaczal mi to wyjasniac (po angielsku):
https://blenderartists.org/t/how-to-rig-the-swing-window-hinge/1203942/10

2
Probuje zrobic rig zawiasow okiennych, ktory ma sie zachowywac tak jak na filmiku.  https://www.dropbox.com/s/bdj4bj9rcqxoy7e/window.mp4?dl=0
Wymiary/proporcje w moim modelu zgadzaja sie z rzeczywistymi. Probowalem Look At Constraint ale nie bardzo dzialalo. Teraz probuje koscmi i tez nie mam  kontroli. Jak do tego podejsc? Co powinno byc pierwsze? W rzeczywistosci jest tak ze to maly plaskownik(5) ciagnie jeden koniec ramy(gorny) w gore lub w dol (bedac w polozeniu poziomym), ale tez ramiona nr1 i 3 wykonuja ruch nozycowy rozwierajac sie. Ramie nr2 jest jakby kopia 1, ale reguluje rozwarcie 1 i 3. Rama okna(4) nigdy nie wchodzi do srodka, a zawsze jest w stalej odleglosci od ramy glownej.

3
Tender Blender / Odp: Dwie ikony Blender. Jaka roznica?
« dnia: 22.10.2019 12:10:44 »
Witam ponownie. To juz wszystko wiem. Mialem 2 wersje Blendera zanim zgralem oficjalna 2.8.
Perwsza to 2.79b a druga to eksperymentalna 2.8. Ta  2.8 instalowalo sie kiedys za pomoca plikow ktore trzeba bylo umiescic manualnie w glownym pliku Blendera.
Po zgraniu oficjalnej wersji (w automatyczny sposob), stare pliki nie byly wykasowane i dlatego takie zamieszanie. Poza tym ze shading in viewport lekko sie roznil, to nie zauwazylem ze jest kilka roznic miedzy wersjami, a glowna jest podglad wygladu shaderow. W  eksperymentalnej 2.8 byly te same figory jak w 2.79b czyli z malpka, a w oficjalnej juz malpki nie ma i jest kilka dodatkowych jak wiecie. Podoba mi sie to choc szkoda ze malpke usuneli.
Usunalem stara 2.8 i jest ok, wszystko dziala, choc widze ze ta najnowsza wersja nadal ma kilka wad. To juz jednak temat na inna pogawedke. Dzieki za zainteresowanie. Milego blenderowania

4
Tender Blender / Odp: Dwie ikony Blender. Jaka roznica?
« dnia: 19.10.2019 15:07:01 »
a tu drugi screen

5
Tender Blender / Odp: Dwie ikony Blender. Jaka roznica?
« dnia: 19.10.2019 15:05:43 »
To jak widac ikonki w dokumentach

6
Tender Blender / Dwie ikony Blender. Jaka roznica?
« dnia: 19.10.2019 13:51:59 »
Kiedy pojawila sie wersja 2.8 ale jeszcze ta nie oficjalna, to zgralem ja sobie i troche poeksperymentowalem. Stwierdzilem jednak ze poczekam i bede kontynuowal w 2.79b, bo mam swoje rutyny i szybciej jest na razie. Nie wykasowalem nowej wersji (tylko z pulpitu) i zauwazylem ze za kazdym razem jak zapisuje projekt to sa dwie ikonki, tzn dwa pliki, ktore sie lekko roznia forma i nasyceniem kolorow loga Blendera. Jeden tez ma rozszerzenie Blender File a drugi BLEND1-fil.
Dzisiaj postanowilem porzegnac sie z 2.79b i zgralem 2.8.
Widze ze nadal sa dwa rozne pliki tego samego projektu i jak je otwieram to widze ze oba wygladaja jak 2.8, z tym ze maja one inny shading, inne odcienie, kolory geometri w object mode. Bardzo subtelna roznica ale jest.
O co tu chodzi i dlaczego tak jest? Che miec tylko jedna wlasciwa wersje 2,8. Czy sa jeszcze jakies pliki tego starego 2.8 co musze gdzies wykasowac? aby byl tylko jeden plik.

7
Wiem, ze zmiany zachodza glownie pod spodem graficznej oprawy i mam nadzieje ze bedzie to wersja stabilna. Zobaczymy czy cos sie zmieni w jakosci renderingu. W jednym z wywiadow z wyznawca 3DS Maxa usluszalem ze najnowesze ulepszenia Maxa pogorszyly jego dzialanie i czesto sie wiesza lub kraszuje. Mam nadzieje ze tak nie bedzie z Blender 2.8. Pozdrawiam

8
Piotr, u mnie zmiana na CPU (i5) nie przyniosla zadnych zmian w jakosci rendera. Ten sam szum i dluzej renderuje niz GPU. Takze musze ratowac sie denoisingiem, bo nie mam zamiaru ustawiac na 20 000 samples, haha. Mam nadzieje ze Cycles w 2.8 bedzie dzialal jak nalezy. Moim zdaniem za duzo czasu poswiecaja na projektowanie nowego wygladu ikonek i tabelek. Moze znajdzie sie ktos kto napisze nowego Cycles ktory bedzie wymiatal i nikt nie bedzie myslal o V-ray, Octane lub Corona   :)

9
To sa moje ustawienia, ktore czesto uzywam.

10
Czy ktoś z was ma problemy z renderingiem w wersji 2.8? Mam scene wnetrza, ktora w wersji 2.79 wyglada dobrze  przy 3000 samples, indirect light clamping na 3.0 i bez denoising. Szum jest znikomy. W 2.8 i te same ustawienia wyglada jakby bylo tylko 200 samples. Dałem na 9000 samples i nadal wygląda kiepsko. Oczywiscie lepiej jak wczesniej ale nie jest to do zaakceptowania. Uzywam oswietlenia HDRI i powierzchni z Emission Shader.

11
Tak, na to wyglada. Musze znalesc jakies profesjonalne kursy riggowania, bo widze, ze malo jest na YouTube.

12
Dzieki za zaangazowanie. Twoje rozwiazanie jest nie do konca tak jak ja chce. Rura w twoiej wersji wygina sie praktycznie tylko w jednym miejscu, a mi chodzi o to aby odksztalcenie bylo elastyczne, czyli ze  wierzcholki im blizej koncowych wierzcholkow odksztalcaja sie mniej, ale jednak to robia, mn.w. tak jak w rzeczywistosci.

13
Czy ktos z was jest w stanie rozwiazac ten problem?

14
Oto moj model testowy. Na razie tylko rura z dolnego ramienia do gornego. Pozniej jeszcze bedzie druga wychodzaca  z dolu ramienia dolnego i do tylu podstawy + to male ramie hydrauliczne laczace podstawe  z dolnym ramieniem. https://www.dropbox.com/sh/swp3o5vbr8sbcec/AAB8jSdB7G1mmrZHGItsTvsLa?dl=0

15
Dzieki za uproszczony model. Masz racje. Wywalilem kosci i daje w miare rade tymi hookami. Odksztalcenia rury sa dosyc zlozone i nie powinno byc az tak duzo rozciagania jak na twoim modelu gdzie  krzywa jest krotka i ma tylko 4 punkty kontrolne. Ale dziala i tylko troche zabawy jest z  RADIUS i STRENGHT. Troche jak strojenie fortepianu. Nie do konca jestem zadowolony z moich ustawien ale moze dodam dwa dodatkowe Empty ktorymi pomoge tym odksztalceniom zeby byly bardziej realne. Teraz jak widac na zalaczonym obrazku zmagam sie z tym ze rura "ucieka" mi z modelu po rotacji ramienia dolnego. Ostatni, dolny punkt NurbsCurve jest zahookowany do Empty tory jest zalinkowany do ramienia dolnego. Krzywa podaza za nim, ale jak widac wyginasie najpierw  mocno na zewnatrz. Hmmm... nie chodzi o to aby wszystko animowac recznie, wiec che aby dzialalo. Wiem ze ulozenie mojej krzywej jest dosyc nieregularne, ale tak jest w rzeczywistosci. Przysdalby mi sie solidny kurs rigowania. Jak macie pomysly jak to rozwiazac, to prosze o pomoc. Jezeli ktorys z was jest ekspertem w rigowaniu w Blenderze, to nawet mysle ze moge zaplacic za lekcje przez Skype. Poki co podpowiedzi mile widziane.

Strony: 1 2 3

* Zaloguj




* Losowy obrazek