Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mrys

Strony: 1 2 3 4
1
Offtopic / Krótka historia kina
« dnia: 18.06.2020 10:16:14 »
Nie wiedziałem, gdzie wpisać to co poniżej więc trafiło do offtopa, chociaż częściowo się tyczy Blendera.

Otóż z WIADOMYCH względów porobiło  się na świecie i od dłuższego czasu pracuje zdalnie. W ramach obowiązków służbowych przygotowuję dla Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu, w którym pracuję, cykl wykładów poświęconych historii kina, pod tytułem... "Krótka historia kina" :) Pierwotnie miały być normalne - dla zachwyconej publiczności na sali, ale ostatecznie stały się onlajnowe. Pojawiły się już dwa takie multimedialne wykłady a trzeci się własnie rodzi.
Wymyśliłem sobie, że obok rożnych zdjęć i fragmencików filmowych pojawią się też krótkie animacje, pokazujące "jak to działa" (np. elektrotachyskop albo Theatre Optique). No i tu właśnie wkroczył Blender. Animacje są mocno proste, więc cudów się nie ma co spodziewać ale jakoś tam wzbogacają prezentację. No i dzięki temu, że sprzęt w pracy jest za słaby to mam zezwolenie na zdalne dłubanie - czyli że Blender daje korzyści dodatkowe...

Jeżeli kogoś to zainteresuje to można sobie tutaj obejrzeć:

PS: Aha! Ten ciepły głos to nie mój :) Mój był zbyt nie teges :D




2
Prace ukończone (3D) / Odp: Republic YP-43 Lancer
« dnia: 12.06.2020 09:26:37 »
Ad.1: Różnie. Od tygodnia do miesiąca, zależnie od dokumentacji, stopnia złożoności itd
Ad.2 : do animacji obrotu śmigła (empty jest rodzicem dla łopat smigła i kołpaka). Obrót jest potrzebny zeby uzyskac efekt motion blur.

3
Prace ukończone (3D) / Odp: Republic YP-43 Lancer
« dnia: 11.06.2020 17:43:58 »
I co to za element pod spodem przed tylnym kołem jeśli można wiedzieć?

P-43 wyposażone były w turbosprężarkę. To właśnie osłonę jej wirnika widać pod kadłubem przed tylnym kółkiem. Przed nią jest długi przewód, doprowadzający gazy wylotowe z silnika do sprężarki - była napędzana ich energią, stąd brak klasycznych dla silników gwiazdowych rur wydechowych. P-47 miał ja także, jednak rozwiązanie zastosowane na P-43 było nieco.... "na rympał" :) Rura nie jest nawet osłonięta - w poszyciu kadłuba pod spodem jest po prostu wnęka.


Możesz wrzucić siatkę modelu?

Mogę, ale tu nie ma żadnej, specjalnej filozofii :)

4
Prace ukończone (3D) / Republic YP-43 Lancer
« dnia: 09.06.2020 23:04:01 »
Boxart dla firmy Dora Wings. Przedstawia przedseryjny egzemplarz myśliwca YP-43 Lancer przodka słynnego P-47 Thunderbolt. Obrazek dość szczególny. Po raz pierwszy całkowicie wyrenderowany w Cyclesie (zwykle używam Modo do renderingu). Jakoś tak ładnie to wyglądało na ekranie, że nie chciało mi się bawić w eksport i ustawianie materiałów od początku :)

PS:
Model pilota nie mój - to obywatel z modelu P-40 Witolda Jaworskiego.


5
Bardzo dziękuję za głosy :)

6
Blender / Odp: Blender 2.83 LTS
« dnia: 07.06.2020 08:56:21 »
Mnie wkurza ciągłe grzebanie przy skrótach. Merge vertices było pod Alt+M teraz jest pod M.  Z każdą kolejną wersję na początku przy pracy pojawia mały wk...rw bo coś tam jest  inaczej niż było.

7
Kolejne pytanie, być może głupie  bo nie widzę czegoś prostego, no ale nie widzę :( Sprawa tyczy UDIM, czyli tego dobra, co się weszło z Blenderem 281 i jeszcze bardziej 282.
Mam ci ja model, który nijak mi się na jednym UV layoucie nie mieści. Zwykle sprawę rozwiązywałem tak, ze taki model dostawał dwa identyczne materiały z innymi podpiętymi teksturami do stosownych kanałów. Dyskomfort tegoż był taki, że trzeba było uważać, iżby obydwa materiały i każda tekstura miała te same parametry. Więc jak się poprawiło w jednym to i w drugim. Upierdliwe ale da się.
No ale pojawił się UDIM, i pomyślałem, coby zamiast dwóch mieć jeden materiał z UVka rozbitą na trzy tile. Zaczęło mi się to podobać nawet, bo jakoś mi w mój workflow zaczęło płynnie wchodzić. Do czasu....
Nastał bowiem czas, gdy całe UV było skończone a do przygotowania tekstur potrzebowałem jedynie wyeksportować UV layout.... Naiwnie sądziłem, że skoro z automatu mi zapisuje moje color gridy użyte w tilach jako 1001 1002 itd, to z UV layout bedzie podobnie. Nie było. Exportuje sie tylko pierwszy tile UV .
JAK WYEKSPOROWAĆ POZOSTAŁE?????

P.S.
Ogarnąłem temat. Mocno "krzyżem dookoła kościoła" ale da się. Zero elegancji - czysta "brute force".

8
Prace ukończone (3D) / Odp: Oscary 2020 - animacje 3D
« dnia: 20.02.2020 18:32:37 »
Wielkie gratulacje!

9
Prace ukończone (3D) / Odp: Stary dom
« dnia: 13.02.2020 17:55:42 »
Mnie się podoba :)

10
Prace ukończone (3D) / Odp: Memento Mori
« dnia: 08.02.2020 22:13:14 »
Absolutnie nie mówię nie. Potencjał SP oczywiście widzę i powoli zaczynam sobie jakiś workflow opracowywać. Do pewnego momentu blokowało mnie ograniczenie wielkości tekstur eksportowanych z SP - 4096 px to połowa tego czego potrzebuję, ale zdaje się, że ostatnie wersje już pozwalają na eksport w 8192 px.
W tej chwili widzę to tak, jak opisałeś - ręczne przygotowanie bazowych tekstur i ich dopracowanie przy użyciu SP.


11
Prace ukończone (3D) / Odp: Memento Mori
« dnia: 07.02.2020 22:43:00 »
Cześć Mookie.
W skrócie - sam :) Z Substance Painterem usiłujemy się bliżej poznać ale na razie bez większych efektów, natomiast w moim przypadku stosowanie tekstur proceduralnych jest bardzo ograniczone. Jakieś zabrudzenia, zarysowania to ok natomiast cała reszta opiera się na analizie fotografii i rekonstrukcji detali wiec wymagana jest dość duża precyzja odwzorowania (pewne elementy musza być dokładnie tam gdzie powinny itd). Np ten Fokker ma poszycie z drukowanego płótna, znanego jako lozenge (romb z niemieckiego). Jest to zestaw powtarzających się wielokątów w czterech lub pięciu kolorach nadrukowany na beli płótna o szerokości ok. 1,3 m i dowolnej długości. Na pierwszy rzut oka można by spróbować voronoia, ale efekt ma niewiele wspólnego z oryginałem. Musiałem odtworzyć sobie układ wielokątów z zachowanych niemieckich dokumentów.
Natomiast  w kilku nielotniczych pracach próbowałem zastosować ręcznie malowane tekstury (dosłownie - farba, papier itd) zeskanowane następnie i użyte w materiale. Jeżeli praca ma mieć charakter malarski to się to bardzo dobrze sprawdza.

12
Prace ukończone (3D) / Memento Mori
« dnia: 04.02.2020 22:17:14 »
Słynny Fokker D.VII w malowaniu 13 eskadry myśliwskiej ok. 1920 r. z charakterystyczną "czachą" i napisem "Memento Mori". Ilustracja na okładkę.
Malowanie zrekonstruowane w oparciu o mało znane fotografie archiwalne. Model już kiedyś pokazywałem.

13
3D w Polsce i na świecie / Blender z wysokiego zamku
« dnia: 28.01.2020 10:39:06 »
Może to i nie news bo serial kilka latek ma a finałowy sezon już za nami. Niektórzy znają, inni nie. Jeden z najlepszych seriali, jakie zdarzyło mi się oglądać (IMO zostawia daleko w tyle GoT - zwłaszcza ostatnie sezony). I przy okazji jedno z lepszych rozwinięć znakomitej, ale znacznie krótszej literatury. Człowiek z wysokiego zamku. A nie dość, że inteligentny, wciągający to i świetnie wyglądający.  A za tą świetnieowyglądającością stoi, mi drodzy, Blender. Oczywiście wsparty Houdinim, Nuke i takimi tam. Ale ci co się znajo mówio, że GŁÓWNIE Blender (modelowanie i animacja najpewniej).

14
Blender / Odp: Blender 2.81
« dnia: 29.11.2019 21:39:57 »
Być może zależy to od specyfiki zadań, do których Blender jest wykorzystywany. Mnie się zwiesił ze dwa razy, co jest częstotliwością na poziomie 2.79, który od czasu do czasu też potrafił znienacka się wyłączyć.
Jednak sądząc z tego, co się dzieje przy eksporcie UV do png w wysokich rozdzielczościach - czyli nieprawdopodobnego zużycia RAMu - seria 2.8x może mieć problem z zarządzaniem pamięcią. Co prawda mądrzy na bugtrackerze mię wytłumaczyli, że to znany błąd jakiejś tam funkcji* (prawdopodobnie pythona) a nie bug, ale jako że 2.79 nie miał z tym problemu i do tego samego potrzebował 1/3 RAMU zużywanego przez 2.80 to mam wrażenie, ze to nie do końca prawda.


* - issue is probably this line in export_uv_png.py: image.pixels = [v / 255 for v in pixel_data]. It is a recurring issue that the pixel access via python is slow. Unfortunately, no solution to this is implemented so far. [...]
Since this is a well known issue with image.pixels, and otherwise this is just a memory issue, I do not consider this to be a bug.

15
Blender / Odp: Blender 2.81
« dnia: 25.11.2019 08:39:22 »
W zasadzie całkowicie przebazowałem się na 2.80/2.81. Poza exportem UV do png w dużej rozdzielczości, bo tu obie wersje wysiadają. Praktycznie wszystkie addony, bez których sobie nie wyobrażam już są, lewoklik jakoś tak naturalnie wszedł. No a system kolekcji uzależnia. W 2.81 w dodatku pojawiło się normalne okno przeglądarki plików. Stabilność nie gorsza niż w 2.79. No i w 2.79 raczej już się nie będzie  inwestować i cały  rozwój pójdzie sobie dalej. Przeczekiwanie w sumie miało sens na samym początku gdy pojawił się 2.80. Teraz pracuje się naprawdę fajnie. Oczywiście są pewne rzeczy, które w 2.79 jakoś mi się łatwiej robiło (np. przekombinowane narzędzie spin w 2.80 - 2.81, którego jeszcze nigdy nie udało mi się użyć tak, żeby od razu mieć pożądany efekt - w 2.79 było to bardziej intuicyjne), niektóre zmiany w klawiaturologii też potrafią wkurzyć. Ale ogólnie jest naprawdę sporo świetnych usprawnień.

Strony: 1 2 3 4

* Zaloguj




* Losowy obrazek

SCANIA 124L

Wyświetleń: 682
Autor: Daniel
w: Testy