Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mrys

Strony: 1 2 3 ... 5
1
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Wróci. Zawsze wracają.
« dnia: 11.09.2020 06:14:39 »
Formuła Discorda (dla mnie) w ogóle mało się sprawdza. Mnie on przypomina boisko szkolne w czasie przerwy. masa luda,  każdy wrzeszczy jednocześnie. Ogólne wrażenie bajzlu i chaosu. Był zdaje się na Max3d taki wątek: szybkie pytania na temat Blendera czy jakoś tak. Przez kilkaset stron ciągnął się jeden strumień świadomości. Żeby znaleźć coś konkretnego trzeba było spędzić dobra godzinę scrollując i scrollujac stronę po stronie. Na Discordzie jest to podniesione do n-tej potęgi.

Ale może jestem staroświecki.

2
Offtopic / Odp: Ryzen 9 3950X i Blender
« dnia: 24.08.2020 23:15:48 »
1. Szczerze powiedziawszy - nie wiem. Nie było okazji sprawdzić.
2. Nie planuję póki co zakupu nowej karty. Dopiero co stałem się posiadaczem RTX 2070 Super i jak dla mnie jest OK.

3
Offtopic / Ryzen 9 3950X i Blender
« dnia: 24.08.2020 09:12:53 »
Mój stary, dość powszechnie krytykowany procesor FX 8350 odszedł był sobie na emeryturę (tzn. jest sprawny itd, ale odpoczywa) . Mimo negatywnych recenzji działał od siedmiu lat, często 24/7 bez najmniejszego problemu i robił swoje. Czyli ze 2000 renderów + modelowanie + rysowanie + granie, czytanie itd. Nie dość, że sam się zwrócił w jakichś 2000% to jeszcze zarobił na swojego następcę. I całą platformę, bo w zasadzie kupując nowy procesor musiałem też dokupić płytę, pamięci i kilka innych rzeczy. Dzięki temu jest u mnie od dosłownie kilku dni  16-rdzeniowy Ryzen 9 3950X. Nie jestem wielkim miłośnikiem testowania, mordowania procka Primem 95 itp, ale zrobiłem sobie taki realny test porównawczy . Wziąłem prawdziwy render okładkowy w rozdziałce 6000x4500 px i wykonałem kilka renderów (po trzy - wynik jest uśredniony z dwóch ostatnich). No nie powiem, jest to monstrum:

RTX 2070 Super - 2:44
Ryzen 9 3950X - 2:38
RTX 2070 Super + Ryzen 9 3950X - 1:46
RTX 2070 Super (Optix) - 1:20

Samodzielnie jest nieco szybszy od RTX 2070 Super - razem z nim jest BARDZO szybki. Oczywiście Optix daje zwycięstwo RTXowi.

Oczywiście różne sceny mogą dać zupełnie inne wyniki - mnie chodziło o sprawdzenie, jak to jest przy takim moim standardzie. No i jest rewelacyjnie. Naprawdę, dobry kawałek krzemu.

Zawsze można sobie sprawić RTX 2080 Ti i pozamiatać, ale CPU ma jedną przewagę - dostęp do RAM na płycie , co zmienia sytuacje w bardzo złożonych scenach. W każdym razie, gdyby kto rozważał zakup - warto.

4
Offtopic / Odp: Krótka historia kina
« dnia: 12.08.2020 19:14:17 »


Już jest :)

5
Offtopic / Odp: Krótka historia kina
« dnia: 15.07.2020 23:26:35 »
Cieszę się, że się podoba :) Na opracowanie każdego odcinka mam miesiąc (łącznie ze zgromadzeniem materiałów ilustracyjnych, napisaniem tekstu, montażem itd) więc niestety na dopieszczenie animacji nie ma czasu :(  Ale po cichutku myślę nad rozbudowaniem cyklu w formę bloga. Miałoby to tę przewagę że mógłbym znacznie poszerzyć zakres informacji - tekst "czytany" jest pojemny - forma filmowa źle znosi nadmiar informacji :)

A tymczasem odcinek trzeci :)


6
Offtopic / Krótka historia kina
« dnia: 18.06.2020 10:16:14 »
Nie wiedziałem, gdzie wpisać to co poniżej więc trafiło do offtopa, chociaż częściowo się tyczy Blendera.

Otóż z WIADOMYCH względów porobiło  się na świecie i od dłuższego czasu pracuje zdalnie. W ramach obowiązków służbowych przygotowuję dla Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu, w którym pracuję, cykl wykładów poświęconych historii kina, pod tytułem... "Krótka historia kina" :) Pierwotnie miały być normalne - dla zachwyconej publiczności na sali, ale ostatecznie stały się onlajnowe. Pojawiły się już dwa takie multimedialne wykłady a trzeci się własnie rodzi.
Wymyśliłem sobie, że obok rożnych zdjęć i fragmencików filmowych pojawią się też krótkie animacje, pokazujące "jak to działa" (np. elektrotachyskop albo Theatre Optique). No i tu właśnie wkroczył Blender. Animacje są mocno proste, więc cudów się nie ma co spodziewać ale jakoś tam wzbogacają prezentację. No i dzięki temu, że sprzęt w pracy jest za słaby to mam zezwolenie na zdalne dłubanie - czyli że Blender daje korzyści dodatkowe...

Jeżeli kogoś to zainteresuje to można sobie tutaj obejrzeć:

PS: Aha! Ten ciepły głos to nie mój :) Mój był zbyt nie teges :D




7
Prace ukończone (3D) / Odp: Republic YP-43 Lancer
« dnia: 12.06.2020 09:26:37 »
Ad.1: Różnie. Od tygodnia do miesiąca, zależnie od dokumentacji, stopnia złożoności itd
Ad.2 : do animacji obrotu śmigła (empty jest rodzicem dla łopat smigła i kołpaka). Obrót jest potrzebny zeby uzyskac efekt motion blur.

8
Prace ukończone (3D) / Odp: Republic YP-43 Lancer
« dnia: 11.06.2020 17:43:58 »
I co to za element pod spodem przed tylnym kołem jeśli można wiedzieć?

P-43 wyposażone były w turbosprężarkę. To właśnie osłonę jej wirnika widać pod kadłubem przed tylnym kółkiem. Przed nią jest długi przewód, doprowadzający gazy wylotowe z silnika do sprężarki - była napędzana ich energią, stąd brak klasycznych dla silników gwiazdowych rur wydechowych. P-47 miał ja także, jednak rozwiązanie zastosowane na P-43 było nieco.... "na rympał" :) Rura nie jest nawet osłonięta - w poszyciu kadłuba pod spodem jest po prostu wnęka.


Możesz wrzucić siatkę modelu?

Mogę, ale tu nie ma żadnej, specjalnej filozofii :)

9
Prace ukończone (3D) / Republic YP-43 Lancer
« dnia: 09.06.2020 23:04:01 »
Boxart dla firmy Dora Wings. Przedstawia przedseryjny egzemplarz myśliwca YP-43 Lancer przodka słynnego P-47 Thunderbolt. Obrazek dość szczególny. Po raz pierwszy całkowicie wyrenderowany w Cyclesie (zwykle używam Modo do renderingu). Jakoś tak ładnie to wyglądało na ekranie, że nie chciało mi się bawić w eksport i ustawianie materiałów od początku :)

PS:
Model pilota nie mój - to obywatel z modelu P-40 Witolda Jaworskiego.


10
Bardzo dziękuję za głosy :)

11
Blender / Odp: Blender 2.83 LTS
« dnia: 07.06.2020 08:56:21 »
Mnie wkurza ciągłe grzebanie przy skrótach. Merge vertices było pod Alt+M teraz jest pod M.  Z każdą kolejną wersję na początku przy pracy pojawia mały wk...rw bo coś tam jest  inaczej niż było.

12
Kolejne pytanie, być może głupie  bo nie widzę czegoś prostego, no ale nie widzę :( Sprawa tyczy UDIM, czyli tego dobra, co się weszło z Blenderem 281 i jeszcze bardziej 282.
Mam ci ja model, który nijak mi się na jednym UV layoucie nie mieści. Zwykle sprawę rozwiązywałem tak, ze taki model dostawał dwa identyczne materiały z innymi podpiętymi teksturami do stosownych kanałów. Dyskomfort tegoż był taki, że trzeba było uważać, iżby obydwa materiały i każda tekstura miała te same parametry. Więc jak się poprawiło w jednym to i w drugim. Upierdliwe ale da się.
No ale pojawił się UDIM, i pomyślałem, coby zamiast dwóch mieć jeden materiał z UVka rozbitą na trzy tile. Zaczęło mi się to podobać nawet, bo jakoś mi w mój workflow zaczęło płynnie wchodzić. Do czasu....
Nastał bowiem czas, gdy całe UV było skończone a do przygotowania tekstur potrzebowałem jedynie wyeksportować UV layout.... Naiwnie sądziłem, że skoro z automatu mi zapisuje moje color gridy użyte w tilach jako 1001 1002 itd, to z UV layout bedzie podobnie. Nie było. Exportuje sie tylko pierwszy tile UV .
JAK WYEKSPOROWAĆ POZOSTAŁE?????

P.S.
Ogarnąłem temat. Mocno "krzyżem dookoła kościoła" ale da się. Zero elegancji - czysta "brute force".

13
Prace ukończone (3D) / Odp: Oscary 2020 - animacje 3D
« dnia: 20.02.2020 18:32:37 »
Wielkie gratulacje!

14
Prace ukończone (3D) / Odp: Stary dom
« dnia: 13.02.2020 17:55:42 »
Mnie się podoba :)

15
Prace ukończone (3D) / Odp: Memento Mori
« dnia: 08.02.2020 22:13:14 »
Absolutnie nie mówię nie. Potencjał SP oczywiście widzę i powoli zaczynam sobie jakiś workflow opracowywać. Do pewnego momentu blokowało mnie ograniczenie wielkości tekstur eksportowanych z SP - 4096 px to połowa tego czego potrzebuję, ale zdaje się, że ostatnie wersje już pozwalają na eksport w 8192 px.
W tej chwili widzę to tak, jak opisałeś - ręczne przygotowanie bazowych tekstur i ich dopracowanie przy użyciu SP.


Strony: 1 2 3 ... 5

* Zaloguj




* Losowy obrazek

screenshot03fssds

Wyświetleń: 578
Autor: mobster
w: [GAMEART] Gewehr 43