Blenderownia
Blender praktycznie => Modelowanie => Wątek zaczęty przez: CEZ-72 w 04.03.2023 20:15:05
-
Witam serdecznie.
Mam kilka pytań.....
Przez dłuuugi czas pracowałem w Cinemie 4 d tak więc można powiedzieć że podstawy modelingu są mi znane.
Z blenderem kiedyś próbowałem.....i dalem sobie spokój...teraz czas na powrót :)
Nie mogę znaleźć dwóch funkcji,,,,obejrzałem kilkanaście tutoriali i niestety nie znalazłem...
Więc może wy pomożecie?
1.
w widoku cuba z prawej strony (np) w trybie edycji znaznaczam plana....jak mogę zaznaczyć jednoczeście plany symetrycznie? po obu stronach cuba ?
Bez obracania obiektu i shifta... za pomocą jednego zaznaczenia?
2.
W Cinemie istniała funkcja Weld...łączyła kilka zaznaczonych punków w jeden,,,,
np dwa wierzchołki sąsiednich polygonów....
Gdzie w blenderze znajdę tą funkcję?
Mam nadzieję że pytania są jasne ...
Jeżeli umknęło mi że taki wątek już był to przepraszam...
Jeżeli ktoś zna odpowiedź to proszę ...bo te dwie funkcje są bardzo często używane
-
1. Spróbuj shift + prawy przycisk myszy
2. W trybie edycji masz skrót, jak zaznaczysz np. 2 punkty ( vertexy ) - klawisz m , a później pokazuje Ci się malutkie menu i dobierasz sobie np. " At Last "
Jakby co to pytaj, oglądaj tutoriale na YouTube, nauczysz się, tylko potrzebujesz zmiany no i czasu do tego.
-
1 odpowiedź nie działa...albo coś jeszcze robię źle...:)
2. to jest to !! tego szukałem... dzięki !!
-
Jeśli chodzi o zaznaczanie wszystkich elementów na viewporcie,
klawisz -> a
ewentualnie wciskaj 2x ten klawisz -> " a "
może o to Ci chodzi ; )
-
no właśnie nie....:)
może inaczej....
Popatrz na obraz,,,
teraz mamy zaznaczoną jedną scianę.... oś x + żeby zaznaczyć ścianę po drugiej stronie (oś x- ) muszę obrócić cuba i z shiftem ją zaznaczyć.....
W Cinemie oo zaznaczeniu opcji zaznacz niewidoczne można było dwie ściany zaznaczyć jednym ruchem bez obracania obiektu...po co mi to?
bo extrudujesz i wyciągasz wszystko symetrycznie...owszem jest modyfikator mirror....ale chciałem się dowiedzieć czy da się to zrobić bez niego....
-
ad.1. Chodzi Ci o widok wszystkich ścian - taki przeźroczysty? https://www.katsbits.com/codex/limit-selection/
O! Zaznaczanie symetryczne (nawet nie wiedziałem, że coś takiego jest :P ):
https://docs.blender.org/manual/en/latest/modeling/meshes/selecting/mirror.html
ad.2 Tutaj się to nazywa merge: https://docs.blender.org/manual/en/latest/modeling/meshes/uv/editing.html?highlight=merge#merge (po lewej na dole wybierz sobie Twoją wersję blendera, bo skóróty i grafiki mogą się różnić między wersjami.
-
dzięki.....o to chodziło :)