Blenderownia
Blender praktycznie => Modelowanie => Wątek zaczęty przez: Palmos w 24.03.2022 14:33:25
-
Witam,
mam taki problem - zaimportowałem plik .obj i podczas nakładania tekstury pojawiają mi się błędy jak na załączonych obrazkach. Ktoś wie czym to może być spowodowane, pomóc lub chociaż nakierować czego się złapać?
dziękuję,
pozdrawiam.
-
Witam
Chyba masz dużo vertexów, które nakładają się na siebie.
Jak wrzucisz plik blend, mogę sprawdzić, co się stało. Nie musisz wrzucać całości - wystarczy kawałek tej deski.
-
Piotr, dołączam plik.
-
Niezła masakracja. Dużo ręcznych poprawek. Ten fragment co zaznaczyłeś ma bardzo dużo, bardzo blisko idących krawędzi. Ja bym robił od nowa siatkę, jeżeli ma być poprawna. Bo rozumiem, że importowane z jakiegoś CADa?
-
Jak się da - wyeksportowałbym obiekty wycinające z deską i wyciął w blenderze - lepsze efekty jeżeli ma być na szybko (a przynajmniej szybciej) - patrz załącznik.
-
Niezła masakracja. Dużo ręcznych poprawek. Ten fragment co zaznaczyłeś ma bardzo dużo, bardzo blisko idących krawędzi. Ja bym robił od nowa siatkę, jeżeli ma być poprawna. Bo rozumiem, że importowane z jakiegoś CADa?
Tak, importowane z CADa, ręcznie też próbowałem poprawiać - poległem - i efekt końcowy widać :)
Spróbuje tak jak radzisz - zrobić od nowa, dzięki.
-
@Palmos
Ogólnie siatka modelu jest strasznie zepsuta. Co jest częste, gdy importujesz model z Autocada i podobnych. Da się to na szybko zdrutować, aby wyglądało lepiej. Ale pod warunkiem, że nie będziesz później modyfikował modelu, czy nakładał na niego tekstury. Inaczej lepiej to w Blenderze wymodelować od nowa.
A więc:
1. Zaznacz model.
2. Po prawej w panelu wejdź w Object Data Properties (ta zielona ikonka z trójkątem).
3. Rozwiń zakładkę Normals i wyłącz Auto Smooth.
4. Przejdź do modyfikatorów (niebieska ikonka z kluczem płaskim).
5. Wciśnij Add Modifier i wybierz Edge Split.
-
Piotr,
to co napisałeś rozwiązało sprawę, dziękuję bardzo za pomoc.