Blenderownia
Blender praktycznie => Animacja i symulacje => Wątek zaczęty przez: nowicjusz w 29.11.2021 01:51:07
-
witam wszystkich,
nie znam programu, proszę o podpowiedzi: "elementy blaszane" wycinania, zaginania oraz animacja
to moje początki, od czego zacząć ???
-
Hej, witamy na Blenderowni.
Zdecydowanie za mało napisałeś, abyśmy mogli coś sensownego napisać. Jaki scenariusz, jak ma wyglądać efekt końcowy?
-
Witam wszystkich i dzięki Piotrowi za odpowiedź
A więc tak, załączyłem rysunek. Chciałbym wygenerować animację wycinania dwóch elementu z blachy. Iskierka wędrująca po arkuszu blachy, wycinająca element wg. rysunku. Następnie zaginanie
wyciętych blach. Końcowy efekt ... dwa elementy w lustrzanym odbiciu, położone równolegle, z odstępem zewn. 1300mm
-
Hej,
Przykład tego, jak można o zrobić podsyłam w załączniku. Nie wiem, jak dobry jesteś w Blenderze i ile trzeba Tobie wyjaśnić, ale na razie w skrócie:
- Blacha, z której jest wycinany obiekt i sam obiekt są płaskie
- Grubość dodałem im za pomocą modyfikatora Solidify
- Na blasze zrobiłem margines, tak żeby nie stykała się bezpośrednio z wycinanym obiektem, aby po cięciu był odstęp między nimi
- Margines wypełnia inny obiekt, który wraz z biegiem iskier staje się przeźroczysty.
- Osiągnąłem to za pomocą nodów w materiale oraz uv-mpaki.
- UV mapka marginesu na osi X odpowiada kolejności znikania.
- Zginanie zrobiłem za pomocą kości.
- Zaokrąglenie zgięcia jest zrobione za pomocą modyfikatora Bevel.
- Kolejność modyfikatorów w wycinanym obiekcie: armatura, bevel, solidify
- Iskry zrobiłem za pomocą systemu cząsteczek.
- Ścieżka po której się poruszają to zduplikowany margines przerobiony na krzywą (ścieżkę)
- Emiter iskier używa constrainta o nazwie Follow Path
W sumie siedziałem nad tym 1.5h, więc siłą rzeczy daleko tej animacji od bycia ładną.