Blenderownia

Prace użytkowników => Work in progress (WIP) => Wątek zaczęty przez: spook w 23.09.2021 09:58:57

Tytuł: Skoda Kodiaq 2021
Wiadomość wysłana przez: spook w 23.09.2021 09:58:57
Zacząłem pracować nad Skodą Kodiaq. Mój obecny plan to karoseria -> elementy nielakierowane -> koła -> lusterka i detale i na koniec może się szarpnę za wnętrze, o ile znajdę jakieś zdjęcia.

Załączam też plik .blend, chętnie dowiem się, co robię nie tak (tylko wtedy też chętnie dowiem się, jak robić to we właściwy sposób  ;) )

Pozdrawiam -- Spook.
Tytuł: Odp: Skoda Kodiaq 2021
Wiadomość wysłana przez: spook w 11.10.2021 07:15:53
Mały update.

Tytuł: Odp: Skoda Kodiaq 2021
Wiadomość wysłana przez: Zuorion w 23.10.2021 01:30:52
Nie robisz sobie shell mesha do którego będziesz shrinkwrapował poszczególne elementy? Będzie Ci trudno zachować kształt karoserii na łączeniach elementów
Tytuł: Odp: Skoda Kodiaq 2021
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 23.10.2021 08:52:18
@Zuorion A co to jest ten shell-mesh? Chodzi o to, żeby wymodelować karoserię, drzwi, okna i zderzaki jako jedną scaloną bryłę, a potem je powycinać?
Tytuł: Odp: Skoda Kodiaq 2021
Wiadomość wysłana przez: OLKa w 23.10.2021 11:42:34
Mnie się podoba projekt. Jaką metodą zrobiłeś tą siatkę złożoną z sześciokątów, zderzak na dole?
Tytuł: Odp: Skoda Kodiaq 2021
Wiadomość wysłana przez: Zuorion w 23.10.2021 14:57:21
Tak. Mesh jeszcze nie podzielony na poszczególne elementy karoserii który później używasz jako cel do shrinkwrapa na już podzielone elementy.
(https://cgmasters.net/wp-content/uploads/2018/06/guide_mesh_explode.gif)

Unika się walki w spasowanie krzywizn między elementami.

Przykład:
(https://i.imgur.com/aIlKTsU.png)
vs
z shrinkwrapem na shell/guide mesh
(https://i.imgur.com/YyTs16s.png)
(https://i.imgur.com/sV3yVKS.png)