Blenderownia

Blender praktycznie => Tender Blender => Wątek zaczęty przez: slimakmacius w 08.09.2021 18:01:21

Tytuł: środek ciężkości
Wiadomość wysłana przez: slimakmacius w 08.09.2021 18:01:21
Cześć.

Czy mogę w Blenderze "użyć" konkretnego materiału (drewno, metal, szkło - dokładnie to chcę użyć płyty MDF) a następnie obliczyć środek ciężkości zaprojektowanej bryły?

Pozdrawiam
@_"
Tytuł: Odp: środek ciężkości
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 08.09.2021 18:30:39
Nie jestem pewien, czy o to chodzi, ale:

1. Żeby ustawić origin obiektu w miejscu, gdzie jest środek masy:
- zaznacz obiekt,
- w oknie 3D na górze wybierz menu Object > Set origin > Origin to center of mass.

2. Żeby wyliczyć masę obiektu w zależności od materiału:
- zaznacz obiekt,
- w oknie 3D na górze wybierz menu Object > Rigid body > Add active,
- w oknie 3D na górze wybierz menu Object > Rigid body > Calculate mass
- z listy wybierasz materiał; na końcu jest custom, więc jak masz inny materiał, ale znasz jego gęstość, możesz ją podać
- masa obiektu będzie w panelu po prawej (w kolumnie z ikonami wybierz 'physics properties' i gdzieś tam będzie wyliczona masa)
Tytuł: Odp: środek ciężkości
Wiadomość wysłana przez: slimakmacius w 09.09.2021 12:18:32
Dzięki Piotrze!

Bardzo wyczerpująco i w punkt a nawet więcej niż się spodziewałem :) - ustawienie origina w "centralnym punkcie masy" jest super!

Serdecznie pozdrawiam
@_"