Blenderownia

Blender praktycznie => Teksturowanie i materiały => Wątek zaczęty przez: Neveral w 02.09.2021 01:09:06

Tytuł: Textura klonuje się na wszystkie obiekty.
Wiadomość wysłana przez: Neveral w 02.09.2021 01:09:06
Cześć. Mam wymodelowanych kilka desek. Stworzyłem jedną którą klonowałem poza trybem edycji(tab). Kiedy zacząłem nakładać tekstury na jedną z desek ta sama tekstura z tymi samymi ustawieniami powieliła się na tych obiektach które sklonowałem, czego nie chcę gdyż każdą deskę chcę oteksturować inaczej. Jest jakaś opcja która odseparuje ustawienia tekstur dla kazdego z osobna ?
Tytuł: Odp: Textura klonuje się na wszystkie obiekty.
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 02.09.2021 08:00:10
Cześć,

Nie mam Twojego pliku, więc zgaduję co się stało. Jak w trybie obiektowym duplikujesz model (Shift+D), to jego kopie dalej używają tego samego materiału.

Żeby oddzielić materiały, to w panelu po prawej, przy nazwie materiału jest cyferka, która pokazuje, ile obiektów z niego korzysta. Kliknij ją, to zostanie utworzona kopia dla zaznaczonej deski. Powtórz to dla pozostałych, żeby każda miała swoją teksturę.
Tytuł: Odp: Textura klonuje się na wszystkie obiekty.
Wiadomość wysłana przez: Neveral w 03.09.2021 14:54:50
Dziękuję za odpowiedź.
Zanim odczytałem odpowiedź zrobiłem tak, że zmieniłem Link materiał z Data na Object i też uzyskałem pożądany efekt.