Blenderownia

Blender praktycznie => Modelowanie => Wątek zaczęty przez: Paradai w 29.05.2021 00:47:53

Tytuł: Jak wybrzuszyć ściany ?
Wiadomość wysłana przez: Paradai w 29.05.2021 00:47:53
Dzień dobry,

Mam problem z modelem widocznym na zdjęciu, chciałbym wybrzuszyć jego trójkątne ściany w taki sposób , żeby nie naruszyć fioletowych krawędzi. Próbowałem to robić za pomocą proportional editing, jednak zakrzywiona w ten sposób ściana jest trudna do dopasowania. Czy ma ktoś pomysł jak można to zrobić lepiej ?

Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Tytuł: Odp: Jak wybrzuszyć ściany ?
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 29.05.2021 09:24:37
Ja bym zaznaczył ten trójkąt i wybrzuszył. Potem mniejszy i mniejszy.
Jeżeli wybrzuszenie ma być równoległe do tej ściany to ustaw sobie Normalne jako orientację dla transformacji (zamiast Global/Local).
Tytuł: Odp: Jak wybrzuszyć ściany ?
Wiadomość wysłana przez: KafeleK w 29.05.2021 14:35:30
Za pomocą Proportional editing też da się bez naruszenia krawędzi, tylko trzeba schować pozostałe wierzchołki podczas wybrzuszania. Zaznaczasz ten trójkąt, który pokazał @winhelp -> (ctrl+i) odwrócenie zaznaczenia -> (H) ukrycie vertexów -> Transformacja na Local i wybrzuszasz, a potem (alt+H) i powinno być ok.
Tytuł: Odp: Jak wybrzuszyć ściany ?
Wiadomość wysłana przez: Paradai w 21.06.2021 19:50:35
Przepraszam, że odpowiadam po tak długim czasie, spróbowałem obydwóch podpowiedzi, ale to rada winhelp okazała się najbardziej przybliżać mnie do upragnionego celu. Jednak z tym rozwiązaniem pojawia się kolejny problem, otóż na takiej ścianie mocno odznacza się wierzchołek, a chciałbym takiego efektu uniknąć.
Tytuł: Odp: Jak wybrzuszyć ściany ?
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 24.06.2021 16:53:35
Chodzi ci o trójkątne cieniowanie ścinki? Bo tam masz n-gona. Odseparuj ściankę od reszty (chyba [Y] albo [V]) albo podziel pozostałe krawędzie by miały więcej wierzchołków. Trójkąty zobaczysz jak zaznaczysz ścianę i [Ctrl]+[T].
Tytuł: Odp: Jak wybrzuszyć ściany ?
Wiadomość wysłana przez: Kporabik w 24.06.2021 20:29:50
Możesz użyć cloth i zwiększyć parametr preasure. W zakładce shape będziesz miał opcje "pin group" wystarczy że dodasz do niej wierzchołki których nie chcesz ruszać. Odpalasz animacje i gotowe.