Blenderownia

Blender praktycznie => Animacja i symulacje => Wątek zaczęty przez: Slag_Edit w 16.04.2021 15:19:49

Tytuł: Fizyka w Blenderze
Wiadomość wysłana przez: Slag_Edit w 16.04.2021 15:19:49
Cześć wszystkim, zkonstruowałem sobie model mieszkania
I potrzebuje zaanimować rozwalanie ściany, przygotowałem sobie driure zrobiłem cegły włączyłem fizyke, a tu okazuje się że model domu odpycha nawet w miejscach gdzie tego robić nie powinien przez co cegły zamiast wlecieć do środka to zaczynają dziwnie wirować. Wie ktoś może jak to naprawić?
Tytuł: Odp: Fizyka w Blenderze
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 17.04.2021 09:30:10
Na pewno ma to związek z kolizjami obiektów. Jeżeli Collision Shape jest ustawiony na coś innego niż Mesh, to kształt obiektów używanych do obliczeń fizyki jest uproszczony i zniekształcony w porównaniu do ich wyglądu. Przez to, jeżeli dwa kawałki ściany stoją obok siebie i się dotykają, to ich niedokładne wersje używane do wykrywania kolizji przenikają się. Przez to fizyka wariuje i ściana od razu wybucha.

Musisz kombinować z ustawieniami kolizji dla poszczególnych obiektów. Kształt, marginesy, może użyć innego mesha jako hitboxa https://www.youtube.com/watch?v=UMAslxyHIT8