Blenderownia

Blender praktycznie => Teksturowanie i materiały => Wątek zaczęty przez: sir_Gio w 08.03.2021 19:56:48

Tytuł: problem oświetlenie i normal map.
Wiadomość wysłana przez: sir_Gio w 08.03.2021 19:56:48
Mam zaprojektowaną klatkę schodową. Jest tam kilka świateł punktowych. Na stopniach i spocznikach (na wszystkich płaszczyznach położona jest textura betonu :  color map + normal map. W Eevee wszystko jest Ok. Ale w Cycles światła na tych płaszczyznach są z jakiegoś powodu zależne od kierunku patrzenia. Jak patrzę na wprost lub w dół, wszystko jest OK. Jak obniżam punkt widzenia i zaczynam patrzeć do góry,  to  niektóre płaszczyzny robią się ciemne, a przy dużych kątach patrzenia czarne. "Wina" jest po stronie normal map. Jak odłącze noda "normal map" to wszystko wraca do normy,  tyle że nie mam efektu nierówności betony. Sytuacja też zmienia się w zależności od ustawień w nodzie "normal maps" : Space (tu przy zmianie przestrzeni czarne pola pojawiają się w innych miejscach) i Strength (tu zaciemnienie znika dopiero przy wartości 0). Mam inne obiekty (ściany z tynkiem) dla których nody i  mapy są skonstruowane identycznie i tam ten problem nie występuje.  Hmm ... jak to naprawić ? 
Tytuł: Odp: problem oświetlenie i normal map.
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 09.03.2021 14:19:52
Chyba w nodzie Normal Map powinieneś zmienić World Space na Tangent Space.
Tytuł: Odp: problem oświetlenie i normal map.
Wiadomość wysłana przez: EasyBlendr w 24.03.2021 01:24:03
za duża wartość strength no i  tangent może trzeba, ale nie koniecznie, bo to zależy od mapy, od tego jak była wypalana. Ogólnie nie bardzo lubię normal map bo często dziwne efekty wychodzą, lepiej dawać bamp dla małych nierówności i displacement.