Blenderownia

Blender praktycznie => Teksturowanie i materiały => Wątek zaczęty przez: Kubik w 04.03.2021 09:57:39

Tytuł: Problem z łączeniem proceduralnych materiałów
Wiadomość wysłana przez: Kubik w 04.03.2021 09:57:39
Mam problem z połączeniem 2 proceduralnych materiałów które stworzyłem za pomocą node'ów i wykorzystaniem adaptive subdivisions.  Pierwszy z nich tworzy pustynne wydmy, drugi ma przypominać suchą równinę i chcę je połączyć za pomocą gradient texture i color ramp, aby wyglądało to jak koryto wyschniętej rzeki biegnącej prze pustynię. Udało mi się to zrobić, ale napotkałem problem z którym nie wiem co zrobić i mnie trochę zaskoczył. Scena wygląda tak:
https://postimg.cc/9DtWTZpF (https://postimg.cc/9DtWTZpF)
Problem o którym mówię to te schody, "banding" na przejściu z jednego materiału na drugi powodowany przez node "color ramp". Wygląda to jakby ten gradient był 8-bitowy (a przynajmniej takie artefakty widziałem gdy korzystałem z 8-bitowych displacement maps), ale nie wiem jak to możliwe skoro color ramp tak na prawdę tworzy matematyczne przejście z jednego koloru do drugiego. Taki efekt jest niezależnie od wybranej metody interpolacji, czasem bardziej lub mniej widoczny.
Wiecie o co może chodzić? Jak to obejść? Jedyne co mi przychodzi do głowy to bug lub "coś nie włączone gdzieś". Dziwi mnie to, bo często korzystałem z tej techniki łączenia materiałów i do tej pory nie miałem problemów, choć to akurat pierwsza tego typu scena. Może zrobię ten gradient w Photoshopie i zaimportuję jako teksturę, ale nie o to chodziło. Materiał miał być w 100% proceduralny.