Blenderownia

Blender praktycznie => Oświetlenie i rendering => Wątek zaczęty przez: Kadd w 11.02.2021 14:41:08

Tytuł: POMOC: Błędne światło
Wiadomość wysłana przez: Kadd w 11.02.2021 14:41:08
Witam,

czy ktoś mógłby wesprzeć radą w sprawie jakiegoś dziwnego efektu świetlnego (załącznik). Próbowałem chyba wszystkigo i nie mam pojęcia skąd on wynika (pojawa się jak dodaję "podłogę") - jednak jeśli tło jest przeźroczyste - wszystko jest ok... czy ktoś może ma jakiś pomysł jak taki efekt odgonić precz? :)
Tytuł: Odp: POMOC: Błędne światło
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 11.02.2021 14:55:40
Może chodzi o to, że światło odbija się od podłogi i doświetla kubeł od spodu? Zmień kolor podłogi na zielony i zobacz, czy to dodatkowe światło też ma taki kolor?

Jak tak, to możesz zrobić tak, aby materiał podłogi w odbiciach był np. czarny. Użyj nodów Input > Light Path oraz Shader > Mix tak jak na screenie.
Tytuł: Odp: POMOC: Błędne światło
Wiadomość wysłana przez: Kadd w 11.02.2021 15:33:02
No i działa :) będe musiał dopracować więcej źródeł światła - ale działa :) Dziekuję :)