Blenderownia

Blender praktycznie => Animacja i symulacje => Wątek zaczęty przez: mariuszi28cg w 16.01.2021 14:34:07

Tytuł: Symulacja zjawisk fizycznych w zmiennym polu grawitacyjnym
Wiadomość wysłana przez: mariuszi28cg w 16.01.2021 14:34:07
Mam plane(Podłoga) np: 10 metrów na 10 metrów. Na tej podłodze(plane) chcę symulować pewne zjawiska fizyczne.

Połowa powierzchni (10 m na 5 m) ma przyspieszenie ziemskie 9.81 m/s^2 a druga połowa powierzchni (10 m na 5 m) na przykład 5 m/s^2.
Zakładamy że przyspieszenie Ziemskie się nie zmienia wraz z wysokością.

Czy można to jakoś zrobić ?

Czy można wpływać na Globalne grawitację za pomocą textury,vertexów lub w inny sposób ?
Tytuł: Odp: Symulacja zjawisk fizycznych w zmiennym polu grawitacyjnym
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 16.01.2021 16:21:55
Z tego co widzę, to Blender nie ma opcji na stworzenie obszaru z inną grawitacją. Ale w niektórych przypadkach można spróbować inaczej. Część symulacji, jak cząsteczki, tkaniny czy ciecze, mają w ustawieniach coś takiego jak Field Weights. Tam za pomocą suwaka możesz osłabić lub wzmocnić działanie różnych sił na ten jeden konkretny obiekt.

Nie znam sposobu, aby użyć tego z Rigid Body.
Tytuł: Odp: Symulacja zjawisk fizycznych w zmiennym polu grawitacyjnym
Wiadomość wysłana przez: mariuszi28cg w 17.01.2021 11:03:16
Dzięki za odpowiedź.
Tak chodzi mi głównie o Rigid Body.

Na tej stronie: https://blender.community/c/rightclickselect/bTgbbc/

można składać propozycje o nowych funkcjach w Blenderze ,jeżeli będzie dużo feedbaków to jest dużo prawdopodobieństwo ,że uwzględnią tę funkcje w następnych wersjach Blendera. Ja taką propozycje złożyłem.
Na razie są tylko 3 "Like". I większe polubienia tym deweloperzy  wezmą na warsztat tą funkcję "Global Gravity".