Blenderownia

Blender praktycznie => Animacja i symulacje => Wątek zaczęty przez: hepa w 13.12.2020 10:20:24

Tytuł: Pominięcie klatek animacji
Wiadomość wysłana przez: hepa w 13.12.2020 10:20:24
Witam,
w jaki sposób pominąć klatki animacji, które są do wyrzucenia ? /których nie chcę renderować/ ..

 ?
Tytuł: Odp: Pominięcie klatek animacji
Wiadomość wysłana przez: alex w 14.12.2020 20:33:09
Hmmm, takiej oczywistej opcji w blenderze nie ma. Masz kilka opcji:

1) napisać skrypt w pythonie
2) jeżeli wyrenderowałeś wszystkie klatki, a chcesz jakieś pominąć przy następnym renderowaniu to możesz wyłączyć opcję "Overwrite" w Output=>Output Properties - efekt będzie taki, że jak masz jakiś folder, gdzie zapisują się poszczególne klatki to wyrenderują się ponownie tylko te które usuniesz wcześniej z katalogu, czyli masz np. wyrenderowane klatki 1-100 usuwasz klatkę piętnastą - blender renderuje tylko piętnastą.
3) był skrypt m.in. do takich zastosowań, ale nie jestem pewien czy działa w blenderze 2.9 https://github.com/p2or/blender-loom/blob/master/README.md
https://github.com/p2or/blender-loom/releases/
4) możesz wyrenderować wybrane sekwencje w command line (odpalasz blendera w wierszu poleceń) - 
https://docs.blender.org/manual/en/latest/advanced/command_line/arguments.html
Tytuł: Odp: Pominięcie klatek animacji
Wiadomość wysłana przez: hepa w 15.12.2020 14:26:00
dzięki alex,
Chociaż dowiedziałem się, że łatwego sposobu nie ma.

Na dobrą sprawę poradziłem sobie w inny sposób.