Blenderownia
Blender praktycznie => Teksturowanie i materiały => Wątek zaczęty przez: Karolina M w 25.11.2020 18:11:05
-
nie wiem czy moje poprzednie zapytanie o ten efekt trafiło na forum
chciałabym uzyskać efekt odbicia przedmiotów, które mam w scenie ale zamiast tego odbija mi sie jakiś inny obrazek - jakby pejzaż.
nie wiem skąd on jest i jak go usunąć?
pomocy! jak uzyskać odbijające się przedmioty ?
-
1. Pewnie masz ustawioną taką teksturę nieba, która nie tylko oświetla obiekty na scenie, ale też pojawia się w odbiciach (ale jest ustawione tak, aby zamiast nieba było szare tło).
2. Jeżeli używasz Eevee, to prawdziwe odbicia można uzyskać tylko dla płaskich powierzchni, a zagięte, wklęsłe i wypukłe powierzchnie mogą mieć tylko fejkowe odbicia. Poszukaj informacji o wypalaniu Cubemap oraz Screen Space Reflections.
-
gdzie mogę wyłączyć tą teksturę nieba?
-
W edytorze shaderów. Tam musisz z listy wybrać World.
Nie wiem, czy umiesz posługiwać się nodami/shaderami. Jeżeli nie, to będziesz musiała wygooglać/wyjutubować. Generalnie w tym edytorze panel Background powinien być połączany tylko z World Output.
-
Dziękuję, myślę że bardzo mi pomogłeś!
Jak renderuję na Cycles to mam odbicie lustra - m.w. takie jakie chciałam
niestety krajobraz wciąż się pojawia i jest widoczny w odbiciu prz ustawieniu na viewporcie schading
pokazie to w załączniku
-
tutaj drugi zrzut z ekranu z tym problemem krajobrazu w w odbiciu
-
i jeszcze taki
-
w tym ostatnim zrzucie widać że w Renderze nie ma krajobrazu - ale jak jest ustawiony viewport na Render to widać w odbiciu ten krajobraz - który powinien już być wyłączony :)
jestem ciekawa dlaczego tak się dzieje :)