Blenderownia

Blender praktycznie => Modelowanie => Wątek zaczęty przez: hepa w 23.11.2020 09:47:55

Tytuł: Błędna siatka - /Blender - Sub.Painter/
Wiadomość wysłana przez: hepa w 23.11.2020 09:47:55
Witam,
czy ktoś jest mi w stanie podpowiedzieć, skąd albo dlaczego robią mi się wywrócone normale ?
- pokazuję o co mi chodzi - na screenie.

Tak dziwnie działa, jak przerzucam fbx, czy obj, z Blendera do Sub.Paintera.
Próbowałem te normale poprawić "alt+n", ale nic nie pomaga, Chyba, że nie do końca rozumiem działania tego skrótu.
- jakaś pomoc   ?  ?

(http://www.blender.pl/MGalleryItem.php?id=653)
Tytuł: Odp: Błędna siatka - /Blender - Sub.Painter/
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 23.11.2020 14:25:24
Podczas importowania modeli do Blendera często są problemy z normalkami. Jak robiłeś Alt+N, to miałeś zaznaczone wszystkie fejsy, czy tylko te problematyczne?

Raz udało mi się uratować siatkę zaznaczając wszystkie vertexy, duplikując je, a potem usuwając duplikaty (M -> By distance) i przeliczając normalne na nowo. Ale nie wiem, czy to pomoże.
Tytuł: Odp: Błędna siatka - /Blender - Sub.Painter/
Wiadomość wysłana przez: hepa w 23.11.2020 15:33:52
Dzięki Piotr,
jednak chyba nie naprawię tego, za pomocą tych podpowiedzi.
Dziwacznie działa odwracanie tych normali. ?
Tak, jakby nie chciało normalizować ..
Próbowałem też z "Edge Split", ale to też nie pomaga, a kiedyś w starszych wersjach Blendera pomagało ...
 - Chyba, że czegoś nie rozumiem.  ?
Tytuł: Odp: Błędna siatka - /Blender - Sub.Painter/
Wiadomość wysłana przez: hepa w 24.11.2020 12:42:46
Piotr,
- znalazłem ciekawy sposób na te Normalne.
Można włączyć tą opcję, co pokazuję na screenie.
Jak wyświetli czerwone "Face", to można je wywrócić, i wtedy pasuje cały import/export Blender-Painter.

(http://www.blender.pl/MGalleryItem.php?id=654)