Blenderownia

Blender praktycznie => Modelowanie => Wątek zaczęty przez: eosek w 27.10.2020 11:15:21

Tytuł: Model 3d
Wiadomość wysłana przez: eosek w 27.10.2020 11:15:21
Witam.  Jak wymodelować zakreskowaną płaszczyznę? Proszę o wskazówki. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Model 3d
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 27.10.2020 17:43:41
Nie jestem pewien, jak ma być efekt końcowy? Obiekt, który wygląda, jakby był skręcony z drutu? Coś jak ruszt? https://www.google.com/search?q=ruszt&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjq3qjvm9XsAhVto4sKHVnAA1MQ_AUoAXoECCYQAw&biw=2560&bih=1336
Tytuł: Odp: Model 3d
Wiadomość wysłana przez: eosek w 27.10.2020 18:20:12
Zrobiłem export  z dweg na dxf, dalej import z dxf i dostałem Curve które przekonwertowałem do Mesh  (same vertexy po obwodzie.) Posklejałem siatke. Czy on jest prawidłowa? Nie do końca jestem dołu siatki, poziome edge.
Model ma być do animacji,  także nie mogę mieć n-gonów.
Tytuł: Odp: Model 3d
Wiadomość wysłana przez: eosek w 27.10.2020 18:22:40
Siatka wyjsciowa
Tytuł: Odp: Model 3d
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 28.10.2020 13:59:54
A w jaki sposób ma być animowana ta płaszczyzna, że nie może być zrobiona z n-gonów?

Generalnie jeśli chodzi o przerabianie krzywych na mesh, to zawsze są jakieś problemy. Jak robię animacje logotypów, to za każdym razem mam mnóstwo roboty z czyszczeniem siatki.

Nie rozumiem zdania "Nie do końca jestem dołu siatki, poziome edge." (Jesteś z zagranicy i tłumaczysz wszystko przez google translate?)


Tytuł: Odp: Model 3d
Wiadomość wysłana przez: eosek w 28.10.2020 20:58:17
Przedmiotem  mojego zlecenia jest wykonanie modelu 3d (na bazie rysunku technicznego) obiektu który składa się z kilku elementów. Na tym etapie zajmuję się wspornikiem. w pliku blend jest rozłożona siatka w 2 wersjach. Czy możesz mi  ocenić która wersja jest prawidłowa?
Tytuł: Odp: Model 3d
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 30.10.2020 11:56:05
Lepsza siatka jest w modelu z krótkimi pionowymi liniami na dole. Ale jest kilka błędów. Zrobiłbym to inaczej.

Wydaje mi się, że użycie n-gona na tej płaskiej powierzchni będzie OK.

Na pierwszym etapie, gdzie masz tylko obwód, zaznacz wszystkie vertexy, usuń zdublowane (M > Merge > By distance) i wciśnij F.

Problem może pojawić się wtedy, gdy będziesz chciał skrawać/zaokrąglić krawędzie (bevel) lub użyć modyfikatora Subdivision. Ale da się to obejść tworząc dodatkowe krawędzie.

Załączam przerobiony plik.
Tytuł: Odp: Model 3d
Wiadomość wysłana przez: mortom.ckm w 02.11.2020 18:58:58
@Piotr
Po kiego grzyba edge split w tym równaniu?
Tytuł: Odp: Model 3d
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 03.11.2020 10:39:10
Żeby wygładzanie siatki nie zepsuło cieniowania tak jak na obiekcie obok? Część osób używa Normals > Auto Smooth, a ja wolę korzystać z modyfikatora Edge Split, bo często ręcznie ustawiam krawędzie, które mają być ostre za pomocą Edge Sharp.
Tytuł: Odp: Model 3d
Wiadomość wysłana przez: mortom.ckm w 03.11.2020 11:26:24
Aha ok. Chociaż jak korzystasz z Edge sharp to Auto Smooth w zakładce Normal jest bardziej organicznym wyjściem od Edge Split... przynajmniej wg mnie. Po prostu myślałem, że w pliku jest pokazana "ewolucja" siatki (od lewa do prawa) a to po prostu była jedna z opcji :) W sumie wszystko jedno czy edge split czy Auto smooth, choć nie wiem czy to pierwsze nie rozwala cieniowana w razie gdyby się chciało przeprowadzić bevel na shaderze.

Pozdr.

OK. Dementuje edge split ma się nijak do bevela przeprowadzonego w shaderze :) efekt końcowy jest taki sam.