Blenderownia

Blender praktycznie => Oświetlenie i rendering => Wątek zaczęty przez: Kubik w 07.06.2020 14:39:40

Tytuł: Problem z Principled Volume w 2.83
Wiadomość wysłana przez: Kubik w 07.06.2020 14:39:40
Cześć!
Dzisiaj postanowiłem pobrać nowego Blendera, czyli wersję 2.83. Odpaliłem ostatnią scenę nad jaką pracowałem (Tytan, księżyc Saturna) i od razu zobaczyłem, że coś jest nie tak....Niezbyt miłe.
Atmosferę robię z wykorzystaniem shadera Principled Volume i nieco matematyki do obliczania jego gęstości. W załączniku render z Blendera 2.82a i 2.83. Ustawienia dokładnie takie samo, bo scena po prostu otwarta, bez najmniejszych nawet modyfikacji. Czy wiecie o co może chodzić? Coś zmieniane było w tym shaderze? Trochę mnie to zdenerwowało, bo mam kilka podobnych scen...

EDIT:
Udało mi się dojść do tego co może być nie tak. Nigdzie nie widziałem informacji o tej zmianie, ale ją znalazłem.  W zakładce "Render Properties", w sekcji Volumes rozbito parametr "Step size" na dwa: "Step rate Render" i "Viewport" (całkiem dobry pomysł) i przy otwieraniu projektu stworzonego w starszej wersji, wartość ta nie jest importowana i ustawione są domyślne parametry. To powodowało dlaczego render wyglądał zupełnie inaczej niż wcześniej, gdy ten parametr ustawiłem na znacznie mniejszy niż domyślnie.
Tytuł: Odp: Problem z Principled Volume w 2.83
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 07.06.2020 21:56:48
Dodam tylko, że zmiana ma związek z tym, że w B 2.83 dodali nowy typ obiektu - Volume Object. Pozwala on zaimportować symulacje dymu i ognia z innych programów, a w przyszłości zostanie rozbudowany o jakieś modyfikatory. https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.83/Volumes