Blenderownia

Blender praktycznie => Animacja i symulacje => Wątek zaczęty przez: Kubik w 20.04.2020 23:34:12

Tytuł: Problem ze znikającym ogniem
Wiadomość wysłana przez: Kubik w 20.04.2020 23:34:12
Cześć, pracuję nad symulacją ognia z silnika rakietowego i napotkałem pewien problem. Chcę aby płomień miał dużą prędkość, charakterystyczną dla silników tego typu, więc zwiększyłem parametr initial velocity normal na 5. Problem w tym, że im ta prędkość jest większa tym ogień szybciej....znika. Wygląda jakby ogień był wyemitowany tylko na początku i "rozdmuchany": https://imgur.com/yjJg7mO (https://imgur.com/yjJg7mO)
Dlaczego tak się dzieje? Jak mogę emitować ten ogień z obiektu cały czas, ale ze zwiększoną prędkością?
Tytuł: Odp: Problem ze znikającym ogniem
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 21.04.2020 09:42:20
Używasz najnowszego blendera, czy 2.7x?

W każdym razie w B2.82, są 3 rzeczy, które wpływają na czas spalania:
1. W ustawieniach Domain zmniejszenie parametru Fire >  Reaction speed o połowę wydłuża czas spalania dla szybko wydmuchiwanego płomienia.
2. W ustawieniach Flow, aby ogień ciągle się wydobywał, ustawiłem Flow behavior na Inflow.
3. Żeby płomień nie zdmuchnął sam siebie można jeszcze dla Flow zwiększyć parametr Fuel.
Tytuł: Odp: Problem ze znikającym ogniem
Wiadomość wysłana przez: Kubik w 21.04.2020 10:29:45
Tak, zapomniałem napisać, że pracuję na 2.82a. Reaction Speed mam tutaj już ustawione na 0.1, w ustawieniach Flow zachowanie również na Inflow.
Poeksperymentowałem teraz z tym parametrem Fuel o którym piszesz i choć nieco potrafi on spowolnić ten efekt rozwiewania ognia to jednak niewiele to pomaga :/

Tutaj Fuel ustawiłem na maksymalna wartość 10, a Initial Velocity pozostawiłem na 5:
https://www.youtube.com/watch?v=dRXIrHqq7lQ&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=dRXIrHqq7lQ&feature=youtu.be)
Tytuł: Odp: Problem ze znikającym ogniem
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 21.04.2020 11:01:44
A podeślij plik .blend z samym ogniem, może coś wymyślę wieczorem.
Tytuł: Odp: Problem ze znikającym ogniem
Wiadomość wysłana przez: Kubik w 21.04.2020 11:10:11
Dzięki za fatygę, tutaj jest link: https://drive.google.com/file/d/1UIgVVyzUX1lrOf10I9XFjQ0a_-PrZjSP/view?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/1UIgVVyzUX1lrOf10I9XFjQ0a_-PrZjSP/view?usp=sharing)
Tytuł: Odp: Problem ze znikającym ogniem
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 22.04.2020 17:27:00
Wykombinowałem tyle, że gdy ogień wydobywa się z dużą szybkością, to potrafi sam siebie zdmuchnąć. Obejścia są 2:
a) zwiększyć ilość paliwa
b) na drodze płomienia ustawić zapalniki, które na nowo rozpalą zgaszone paliwo

W pliku rakieta_a.blend w ustawieniach kółka zwiększyłem Surface Emission (tak jak ilość paliwa, jest ograniczone do 10).
W pliku rakieta_b.blend pod rakietą dodałem mały emiter ognia, który zapala się, kiedy "oryginalny" płomień wygasa i podpala paliwo na nowo (w pięćdziesiątej klatce).
https://drive.google.com/open?id=14ZQ_nzSMNv34lXrDgvOOpy8DZfnKH3lu

Nic lepszego nie wymyśliłem, daj znać, czy pomogło to coś.
Tytuł: Odp: Problem ze znikającym ogniem
Wiadomość wysłana przez: Kubik w 24.04.2020 23:25:04
Dzięki, pomysł z zapalnikiem całkiem ciekawy ;)
Pokombinowałem jeszcze trochę i udało mi się osiągnąć dobry efekt wyłączając Initial Velocity i zastępując je wiatrem: https://www.youtube.com/watch?v=4476TIXvizI&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=4476TIXvizI&feature=youtu.be). Teraz pozostaje to dopracować, ale działa mniej więcej tak jak chciałem.