Blenderownia

Blender praktycznie => Teksturowanie i materiały => Wątek zaczęty przez: Kubik w 07.04.2020 17:17:39

Tytuł: Kontrolowanie gęstości objętości kuli za pomocą tekstur
Wiadomość wysłana przez: Kubik w 07.04.2020 17:17:39
Cześć! Próbuję zrobić efekt zorzy polarnej wokół biegunów kuli ziemskiej i mam jeden problem. Udało mi się to zrobić całkiem nieźle, ale chciałbym poprawić jedną rzecz: https://imgur.com/bqqY0Gz (https://imgur.com/bqqY0Gz). Stworzyłem jeden gradient sferyczny do kontrolowania gęstości objętości zorzy: https://imgur.com/NnaWhYj (https://imgur.com/NnaWhYj), następnie za pomocą Color Ramp wygenerowałem kształt tej zorzy na powierzchni kuli: https://imgur.com/ZljrPKH (https://imgur.com/ZljrPKH) i połączyłem ze sobą dzięki czemu uzyskałem taki efekt: https://imgur.com/bubWHUh (https://imgur.com/bubWHUh). Jest nieźle, ale nie podoba mi się to, że te okręgi mają cały czas taką samą średnicę, nie rozchodzą się od środka kuli.

Co muszę zrobić aby te kręgi rozchodziły się od środka kuli (im bliżej powierzchni, tym szersze), a nie miały stałą szerokość na całej osi Z?
Mój materiał wygląda w ten sposób: https://imgur.com/NM3ei1J (https://imgur.com/NM3ei1J).
Od góry: gradient koloru, gradient gęstości, kształt okręgów.