Blenderownia

Blender praktycznie => Animacja i symulacje => Wątek zaczęty przez: ozimaster w 27.02.2020 23:55:54

Tytuł: Niewidzialna przeszkoda
Wiadomość wysłana przez: ozimaster w 27.02.2020 23:55:54
Jak dodać do sceny mesh, który będzie niewidoczny w animacji Cycles ale który jednocześnie będzie zachowywał się jak niewidzialna ściana, za którą będzie znikać inny poruszający się przedmiot i pojawiać gdy minie tą przeszkodę? Chcę zrobić taką kulę która krąży wokół statywu ale znika za nim gdy go mija.
Tytuł: Odp: Niewidzialna przeszkoda
Wiadomość wysłana przez: Zuorion w 28.02.2020 00:41:47
shader holdout + render z transparent tłem
(https://i.imgur.com/Enf3Oz7.png)
+ doklejenie pozniej samego tła osobno
Tytuł: Odp: Niewidzialna przeszkoda
Wiadomość wysłana przez: ozimaster w 28.02.2020 20:15:13
Poradziłem sobie trochę inaczej. Część statywu wykadrowałem w ps do png z przezroczystością. Zaimportowałem obraz png jako mesh i ustawiłem w odpowiednim miejscu. Gif działa tak jak miał. Szkoda tylko, że nie ma takiej możliwości, żeby budować mesh tak by coś mogło się za nim schować ale sam mesh też byłby niewidzialny. To by stworzyło wiele możliwości jeśli ktoś robi word hdri.

Gotowy przykład
http://imgur.com/gallery/fBr2wnN