Blenderownia

Blender praktycznie => Tender Blender => Wątek zaczęty przez: brtk w 25.02.2020 14:33:06

Tytuł: Czy można wyeksportować spacer w eevee?
Wiadomość wysłana przez: brtk w 25.02.2020 14:33:06
Witam,
tak jak w tytule, czy można wyeksportować samodzielny plik z możliwością spaceru w eevee?
Chodzi mi o to że jeśli zrobiłbym wnętrze jakiegoś mieszkania to chciałbym wysłać klientowi plik w którym normalnie mógłby spacerować po mieszkaniu bez instalowania blendera?
Wiem że UE daje taką możliwość. Czy w blenderze jest to możliwe? A może jest jakiś program który to wspiera?

Z góry dziękuję za odpowiedź!
Tytuł: Odp: Czy można wyeksportować spacer w eevee?
Wiadomość wysłana przez: hepa w 25.02.2020 17:49:04
Możesz tym się zainteresować:

https://sketchfab.com/

Tytuł: Odp: Czy można wyeksportować spacer w eevee?
Wiadomość wysłana przez: Zuorion w 25.02.2020 23:55:35
nie, afaik nie ma czegoś takiego




Tytuł: Odp: Czy można wyeksportować spacer w eevee?
Wiadomość wysłana przez: brtk w 26.02.2020 10:41:45
Możesz tym się zainteresować:

https://sketchfab.com/

Znam to ale to nie to mi chodzi. Jednak dziękuję za pomoc! :)

 UE eksportuje bodajże do pliku exe. Dziwne że nikt jeszcze tego nie stworzył w Blenderze lub jako plugin do niego. Pewnie jeszcze nie ma takiego zapotrzebowania albo to zbyt świeża sprawa.
Tytuł: Odp: Czy można wyeksportować spacer w eevee?
Wiadomość wysłana przez: Zuorion w 28.02.2020 00:36:52
gdy był blender game engine to sie coś takiego dało zrobić, ale to był dinozaur i został usunięty

eevee imo sie nie nadaje do realtime, to jest near-realtime

nie ma dużej potrzeby tworzenia czegoś takiego, jak sam zauważyłeś jest już np. UE

Cytuj
jako plugin
są rzeczy typu:
https://armory3d.org/ https://www.blend4web.com/en/

Cytuj
bez instalowania blendera
blendera nie trzeba instalować, jest portable
Tytuł: Odp: Czy można wyeksportować spacer w eevee?
Wiadomość wysłana przez: brtk w 02.03.2020 09:30:21
Wiem o UE ale nie chcę się szkolić z dwóch programów. Choć patrząc po tutorialach  UE wydaje się nie być skomplikowany. Zainteresowałeś mnie jednak tym Armory3d.org.
O tym że blendera nie trzeba instalować to wiem ale moje pytania wynikają z tego że chcę robić realtime'y by prezentować architekturę i wysyłać później klientowi prezentację tak by mógł ją uruchomić jak najłatwiej, często są to ludzie wiekowi lub po prostu mający ograniczone umiejętności obsługi komputera.
Rozumiem że gdy zrobię w blenderze model z Baking Textures i przeniosę wszystko do Armory to będę miał efekt renderingu z Blendera i możliwość poruszania się w realtime? Czy mogę wtedy to wyeksportować do pliku np. exe?
Tytuł: Odp: Czy można wyeksportować spacer w eevee?
Wiadomość wysłana przez: misztal w 14.03.2020 15:08:14
Moim zdaniem lepiej dać do unity i ustawić tam materiały. Możesz dodać bake lighmap i ao z blendera. Kontrolery postaci możesz pobrać za darmo, możesz też dodać dla porównania skali postać z animacjami. Możesz zbudować kompilacje WebGl, dodać plik do itch.io prywatny i podesłać klientowi link który wystarczy otworzyć. Lub zbudować na windows exe. Łatwiej później dodać inne funkcje jak zmiana kolorów, dodawanie obiektów.