Blenderownia

Blender praktycznie => Teksturowanie i materiały => Wątek zaczęty przez: na123 w 23.02.2020 11:16:32

Tytuł: 2.8 cycles jak stworzyć textrurę proc. z liniami rozchodzącymi nie symetrycznie
Wiadomość wysłana przez: na123 w 23.02.2020 11:16:32
Witam,
chciałbym stworzyć teksturę proceduralną tak by linie rozchodziły się nie symetrycznie z od jednej krawędzi do drugiej. Najlepiej pokażą to rysunki. na pierwszym mamy obiekt którego to dotyczy - żółta część zęba. Pocięta jest ona booleane mod. . Linie mają lecieć od różowego(inny obiekt ) na zewnątrz.  jak na 2 gim rysunku , a w najgorszym wypadku na trzecim .   
Tytuł: Odp: 2.8 cycles jak stworzyć textrurę proc. z liniami rozchodzącymi nie symetrycznie
Wiadomość wysłana przez: alex w 03.03.2020 01:11:04
Masz tutaj dwie kwestie do rozwiązania. Jedna sprawa to tekstura proceduralna, która da Ci efekt taki jak na obrazku, czyli nieregularne paski, druga sprawa to mapowanie tej tekstury, czyli jak paski będą przebiegały na obiekcie.

Jeżeli idzie o pierwsze to sprawa jest prosta, możesz użyć tekstury wave albo checker w różnych konfiguracjach i w połączeniu z różnymi nodami, możesz też wyjść od tekstury gradient.


Co do mapowania, najprościej byłoby dobrze rozłożyć siatkę (szwy wzdłuż kształtu tej zębiny) i użyć mapowania UV - nie będzie to wtedy w 100% tekstura proceduralną o jakiej mówisz, bo będzie miała szwy.  Jeżeli chciałbyś w 100% teksturę proceduralną to jest to już trudniejsza zabawa, która wymaga więcej czasu i więcej trudnej matematyki, żeby odpowiednio zmapować i skierować paski wzdłuż kształtu obiektu.
Tytuł: Odp: 2.8 cycles jak stworzyć textrurę proc. z liniami rozchodzącymi nie symetrycznie
Wiadomość wysłana przez: na123 w 06.03.2020 18:47:00
Na twoich jpg. jest proceduralna a potem UV ?
Tytuł: Odp: 2.8 cycles jak stworzyć textrurę proc. z liniami rozchodzącymi nie symetrycznie
Wiadomość wysłana przez: alex w 08.03.2020 00:55:56
Obie mają koordynaty UV. Różnią się wartościami value w multiply, paski na ostatnim obrazku  stają się nieregularne i wtedy widać, gdzie są szwy. Jasna sprawa, że jak zbejkukesz teksturę, widocznych szwów się możesz pozbyć, mimo że mapowanie nie jest proceduralne.
Tytuł: Odp: 2.8 cycles jak stworzyć textrurę proc. z liniami rozchodzącymi nie symetrycznie
Wiadomość wysłana przez: na123 w 08.03.2020 18:23:10
POWALCZĘ