Blenderownia

Blender praktycznie => Oświetlenie i rendering => Wątek zaczęty przez: na123 w 18.02.2020 22:45:54

Tytuł: 2.8 cycles co zrobić by obiekt nie otrzymywał cieni od innego (ale tylko tego)
Wiadomość wysłana przez: na123 w 18.02.2020 22:45:54
Witam,
co zrobić by obiekt nie otrzymywał cieni tylko od jednego obiektu a poza nim  by "reagował" normalnie na inne ( w temacie cienie) .
Tytuł: Odp: 2.8 cycles co zrobić by obiekt nie otrzymywał cieni od innego (ale tylko tego)
Wiadomość wysłana przez: alex w 19.02.2020 00:45:59
Hej,

temat jest dość złożony i mimo, że opisujesz sprawę w miarę konkretnie to może być wiele wariantów w zależności od sceny, przede wszystkim to zależy czy ten obiekt, od którego ma nie otrzymywać cieni ma rzucać cienie na inne obiekty. Jeżeli ma w ogóle nie rzucać cieni to temat jest prosty i możesz to wyłączyć w object properties => visibility=>shadow.


Jeżeli ma nie rzucać cieni tylko na ten obiekt, a rzucać na wszystkie inne to Cycles nie ma jeszcze opcji light linking (dawniej w blenderze, jak jeszcze funkcjonował Blender Internal była opcja light group). Na tę chwilę musiałbyś to zrobić przez kompozycję (compositing nodes). W blenderze 2.8 nazewnictwo związane z warstwami, wykluczaniem warstw, rozmieszczenie niektórych opcji w UI itd. uległo zmianie, więc trochę inaczej to wygląda w B 2.79, a B 2.80.
Tytuł: Odp: 2.8 cycles co zrobić by obiekt nie otrzymywał cieni od innego (ale tylko tego)
Wiadomość wysłana przez: na123 w 19.02.2020 15:50:03
Dzięki
ale niestety  nie rozwiązało to mojego problemu .
W złącznikach masz rendery .
1. Stan 0 piękne wgłębienie w kości , dobrze widoczne na filmie
2 . implant w tym wgłębieniu, widać że ściany zrobiły się czarne co nie jest dla mnie korzystne  z powodów nie widać wgłębienia 2 implant jest mało widoczny na ciemnym tle
3. wyłączony shadow implantu - nie ma dużej różnicy
jakieś pomysły ?
Tytuł: Odp: 2.8 cycles co zrobić by obiekt nie otrzymywał cieni od innego (ale tylko tego)
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 19.02.2020 16:04:46
Compositing - tak ja bym to robił, ewentualnie jakiś myk w nodach ale nic do głowy mi nie przychodzi poza ustawieniem lekkiego emission.
Tytuł: Odp: 2.8 cycles co zrobić by obiekt nie otrzymywał cieni od innego (ale tylko tego)
Wiadomość wysłana przez: alex w 20.02.2020 00:32:26
2 . implant w tym wgłębieniu, widać że ściany zrobiły się czarne co nie jest dla mnie korzystne  z powodów nie widać wgłębienia 2 implant jest mało widoczny na ciemnym tle
@na123  tak jak mówimy, możesz to zrobić przez compositing nodes.
Co to problemu to tak działa silnik renderujący Cycles. Jeśli chodzi o te Twoje czarne ściany to cienie to jedna sprawa, a druga - to że wgłębienie otrzymuje kolor implantu, który jest szary to kwestia promieni diffuse. Jak wyłączysz cienie i diffuse (ray visibility) dla implantu to się przekonasz  ;)
Tytuł: Odp: 2.8 cycles co zrobić by obiekt nie otrzymywał cieni od innego (ale tylko tego)
Wiadomość wysłana przez: na123 w 23.02.2020 11:42:30
Super , dzięki.
Zadziałało.