Blenderownia
Blender praktycznie => Animacja i symulacje => Wątek zaczęty przez: KrzysztofJ w 28.01.2020 15:57:55
-
Probuje zrobic rig zawiasow okiennych, ktory ma sie zachowywac tak jak na filmiku. https://www.dropbox.com/s/bdj4bj9rcqxoy7e/window.mp4?dl=0
Wymiary/proporcje w moim modelu zgadzaja sie z rzeczywistymi. Probowalem Look At Constraint ale nie bardzo dzialalo. Teraz probuje koscmi i tez nie mam kontroli. Jak do tego podejsc? Co powinno byc pierwsze? W rzeczywistosci jest tak ze to maly plaskownik(5) ciagnie jeden koniec ramy(gorny) w gore lub w dol (bedac w polozeniu poziomym), ale tez ramiona nr1 i 3 wykonuja ruch nozycowy rozwierajac sie. Ramie nr2 jest jakby kopia 1, ale reguluje rozwarcie 1 i 3. Rama okna(4) nigdy nie wchodzi do srodka, a zawsze jest w stalej odleglosci od ramy glownej.
-
Dla ciekawskich i dla znalezienia podpowiedzi, tu jest link do strony gdzie ktos juz zaczal mi to wyjasniac (po angielsku):
https://blenderartists.org/t/how-to-rig-the-swing-window-hinge/1203942/10