Blenderownia

Blender praktycznie => Oświetlenie i rendering => Wątek zaczęty przez: Piotr w 27.01.2020 13:29:50

Tytuł: Eevee - paskudne miękkie cienie
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 27.01.2020 13:29:50
Czy można jakoś poprawić miękkie cienie generowane przez Eevee? U mnie każdy cień wygląda, jak kilkanaście nałożonych na siebie. Nie wiem, jak je rozmyć, czy chociaż zwiększyć liczbę tych dodatkowych cieni. A może to problem z moim kompem?

W razie czego plik .blend w załączniku.
Tytuł: Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 27.01.2020 14:05:15
Na razie widzę, że można tylko zwiększyć ilość tych cieni w opcjach renderowania (Sampling). Im większy rozmiar lamp, tym więcej ich potrzeba, ala zawsze widać, że coś jest nie tak.
Tytuł: Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
Wiadomość wysłana przez: hepa w 27.01.2020 14:32:33
A z innymi światłami też tak masz ?
Tytuł: Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 27.01.2020 15:48:58
Tak, ze wszystkimi (sun, point, area, spoot). Im mniejszy rozmiar lampy, tym mniej widoczne są artefakty.
Tytuł: Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
Wiadomość wysłana przez: hepa w 28.01.2020 12:56:18
spróbuj, - może wyłącz  "Soft Shadows"  ?
Tytuł: Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 28.01.2020 14:23:38
Miękkich potrzebuję, bo źródło światła jest duże.
Tytuł: Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
Wiadomość wysłana przez: hepa w 28.01.2020 14:39:26
Ten eevee jest trochę dziwny. Ja dalej jadę na Cyclesie.
Ale może ktoś jeszcze Ci podpowie.
Tytuł: Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
Wiadomość wysłana przez: hardry w 31.01.2020 07:50:33
Sprawdź na tutorialach na yt, na pewno coś znajdziesz
Tytuł: Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
Wiadomość wysłana przez: hepa w 01.02.2020 20:58:48
Piotrze,
Udało się Tobie coś z tym eevee?

Na tym blender.pl coś nic się nie dzieje.
Ruszcie tą 'budę', bo zasnąć można.
; )
Tytuł: Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 02.02.2020 15:57:58
Nic nowego, tylko tyle co wcześniej napisałem o samplach.
Eevee to silnik działajacy tak samo jak silniki gier. Szybko rysuje obraz, ale kosztem efektów takich jak odbicia lustrzane i cienie. Wygląda na to, że na razie nic nie poprawią z tymi cieniami.
Tytuł: Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
Wiadomość wysłana przez: Zuorion w 03.02.2020 22:11:43
Ograniczenie technologii.
Na razie i w najbliższej przyszłości nic się w tym temacie nie podzieje. Do soft shadow'ów tylko ryatracing.
Tytuł: Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 03.02.2020 22:30:21
Ja myślę, że to kwestia dobranego algorytmu. Ale jak się pisze program do wszystkiego to trzeba wybrać najbardziej optymalny sposób.
Tytuł: Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 04.02.2020 10:22:43
Na ostatnim SIGGRAPH-ie programista od silnika Unreal tłumaczył, że RT w grach będzie na początku wykorzystywany głównie do generowania cieni i ambient occlusiona. W tych dziedzinach z jednej strony jest najwydajniejszy, a z drugiej poprawa grafiki jest wyraźna. Dzięki RT cienie mogą mieć nieograniczony zasięg (teraz odległe obiekty nie rzucają cieni), nieograniczoną rozdzielczość, być rzucane przez małe obiekty i ładnie rozmyte.

Edit: Jak macie czas, to tutaj jest ten film https://www.youtube.com/watch?v=ZrJodtJ3b3U