Blenderownia

Blender praktycznie => Oświetlenie i rendering => Wątek zaczęty przez: Kubik w 25.11.2019 22:23:48

Tytuł: OptiX w 2.81 nie przyspiesza renderu
Wiadomość wysłana przez: Kubik w 25.11.2019 22:23:48
Po zakupie karty Nvidia RTX 2080 Ti długo czekałem na wykorzystanie nowej technologii do renderingu w Cycles. W końcu wyszedł stabilny Blender 2.81 ze wsparciem dla OptiX'a. Pobrałem go, zaktualizowałem sterownik karty i testuję. Niestety, wbrew zapowiedziom u mnie przyspieszenia renderu nie widać, a chwilami jest nawet wolniej... Testowałem narazie na 2 projektach: wizualizacja pokoju i Ziemi z orbity. W tym pierwszym przypadku rezultat jest podobny jak wcześniej na CUDA, w drugim z niecałych 10 min render wydłużył się do pawie 13.
Ktoś już testował 2.81 pod tym kątem? To topowa karta, ludzie chwalą się sporymi poprawami, a u mnie jest gorzej niż było...

Załączony render w Blenderze 2.81 generował się z wykorzystaniem samego GPU a takich czasach:
CUDA: 09:21.44
OptiX: 12:14.45


Na początku myślałem, że to ze względu na sterownik z serii Game Ready, ale po zmianie na Studio jest podobnie.
Tytuł: Odp: OptiX w 2.81 nie przyspiesza renderu
Wiadomość wysłana przez: eosek w 26.11.2019 11:25:12
Witam.  Obecnie testuje tą samą kartę  i jestem po dużym wrażeniem jej szybkości . Podeślij mi scenę, puszcze  u Siebie i porównamy wyniki na GPU I Cuda.
Moja karta teraz pracuje na sterach Studio.


Pozdrawiam
Tytuł: Odp: OptiX w 2.81 nie przyspiesza renderu
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 27.11.2019 08:53:06
Wiem tylko tyle, że włosy i futro mogą wolniej renderować się na OptiXie.
Tytuł: Odp: OptiX w 2.81 nie przyspiesza renderu
Wiadomość wysłana przez: vipovsky w 27.11.2019 22:41:32
U mnie na dwóch przyspiasz 2x a po zainstlalowani e-cycles 4x, docelowo ma być 8x (względem dwóch cuda)
Tytuł: Odp: OptiX w 2.81 nie przyspiesza renderu
Wiadomość wysłana przez: Kubik w 12.01.2020 21:57:51
Ok, mój błąd. Przełączając się z renderingu CPU + GPU na OptiX nie zwiększyłem rozmiaru tile'a. Na 256x256 jest zauważalny wzrost wydajności w większości projektów, choć mam wrażenie, że z wolumetryką sobie kiepsko radzi. Tutaj wzrost jest rzędu kilku procent.