Blenderownia

Blender praktycznie => Oświetlenie i rendering => Wątek zaczęty przez: eosek w 19.11.2019 11:29:19

Tytuł: Plamy na renderze
Wiadomość wysłana przez: eosek w 19.11.2019 11:29:19
Witam wszystkich.  Scena renderowana z 100 sampli. Na drzwiach  i suficie mam białe plamy. Jak to mogę naprawić?
Tytuł: Odp: Plamy na renderze
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 19.11.2019 15:53:47
Nie jestem pewien: Chodzi o to, że powierzchnia nie jest gładka, tylko rozmazany wzorek jest na niej?

Jeżeli tak, to zgaduję, że użyłeś blenderowego denoisera. Nie umiem go ustawić tak, aby nie zepsuł gładkich powierzchni. W ciągu tygodnia (chyba) powinien wyjść Blender 2.81 z nowym odszumianiem od Intela.

Możesz już teraz pobrać betę nowej wersji programu i przetestować intelowskiego denoisera ze strony https://builder.blender.org/download/ Tu powinno być coś o tym, jak tego używać https://blenderartists.org/t/blender-2-81-ai-denoiser-use-and-results/1176351
Tytuł: Odp: Plamy na renderze
Wiadomość wysłana przez: eosek w 20.11.2019 00:27:05
W Blender 2.81 wyłączyłem denoising. W Compositing ustawiłem noda  i jest dużo lepiej.