Blenderownia

Blender praktycznie => Animacja i symulacje => Wątek zaczęty przez: goten22 w 27.10.2019 21:40:21

Tytuł: Rigowanie
Wiadomość wysłana przez: goten22 w 27.10.2019 21:40:21
Dzieją mi się jakieś dziwne rzeczy przy rigowaniu. Jak poruszam prawą nogą to mi się kawałek z lewego buta rusza. Korzystam z addonu meta-rig i daję wszystkie kości jako autmoatic. Jestem nowy w riggowaniu, może powinienem o czymś widzieć zanim zacznę rigować model? Buty to osobny obiekt, składający się z kilku części - sznurówki, język, podeszwa itp.
Tytuł: Odp: Rigowanie
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 28.10.2019 10:30:17
A wagi sprawdzałeś?
Tytuł: Odp: Rigowanie
Wiadomość wysłana przez: goten22 w 28.10.2019 14:55:18
Nie jestem pewien czy dobrze to robię. Zaznaczam kość, która rusza nie swoim elementem, sprawdzam jej nazwę, zaznaczam element, który się rusza i sprawdzam jego wagi dla vertex grupy o nazwie tej kości. Wygląda na to, że ten element nie ma żadnej wagi dla tej kości, a mimo to porusza się razem z tą kością.

Może źle używam meta-rigu? Może nie powinienem riggować kilku osobnych obiektów (tzn. np. ubrań). Ale akurat ubrania się dobrze zrigowały, problemy są z butami (właściwie tylko z jednym, drugi but działa dobrze).
Tytuł: Odp: Rigowanie
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 28.10.2019 22:53:52
A jesteś pewny, że nie ma tam 0,0002 np? Ja tak kiedyś miałem, myślałem, że jest czysto, a jak sprawdziłem na konkretnym wierzchołku to pokazywało minimalną wartość. Może tę część buta coś jeszcze steruje. Nie znam tego rigu. Jak już robię (a rzadko robię) to własnym rigiem, a i tak bywają cyrki :)
Tytuł: Odp: Rigowanie
Wiadomość wysłana przez: goten22 w 28.10.2019 23:58:40
Dobra, udało się. But był przypisany do innej kości z przeciwnej nogi. Strasznie skomplikowany ten rig, może faktycznie zrobię własny. Dzięki za pomoc. :)

Jakby się ktoś chciał jeszcze podzielić doświadczeniami przy rigowaniu postaci, używaniu meta-rigu, podrzucić jakieś pro-tipy, to będę wdzięczny!