Blenderownia

Blender praktycznie => Animacja i symulacje => Wątek zaczęty przez: Eld w 06.08.2019 09:59:51

Tytuł: Symulacja ognia/dymu. Jego brak w renderze. Blender 2.79/2.8.
Wiadomość wysłana przez: Eld w 06.08.2019 09:59:51
Witam po raz pierwszy :).

Od paru dni zmagam się z symulacją ognia i dymu.
Przerabiam rożne tutoriale(dwa główne podaję poniżej), ale zawsze mam ten sam problem. W przypadku wersji 2.8 wydaje się mało logiczny.
Ogień i dym jest widoczny w przypadku zwykłego viewportu 3d. A nie ma go w renderze, również po odpowiednich ustawieniach nodów. Na screenach w załącznikach podaje porównanie i ustawienia obiektu Flow i Domain.
Screeny dodaję na darmowym hoście.
Pierwsze dwa screeny są z Blendera 2.79. Mam włączony Homogeneous Volume w zakładce World.

Dwa następne screeny z niebieskim ogniem/dymem(piszę tak, bo mimo postępowania jak w tutorialach, mam wrażenie, że ustawiam kolor dymu, nie ognia) są z Blendera 2.8 na silniku Evee. I ten przypadek wydaje mi się najmniej logiczny, ponieważ po ustawieniu noda emmision na niebieski kolor, ten kolor w renderze jest. Jednak, gdy dołączam ColorRamp i inne nody dla zmiany koloru ognia, ten w renderze staje się znowu bez koloru, choć sam dym jest, więc volume działa. Dodam, że ColorRamp działa bez Math Node. Jednak i tak nie tak jak na tutorialu. Dopiero po ustawieniu jedynie dwóch kolorów, one się wyświetlają, bez Math Node nie mam właściwie żadnej kontroli.

Jeszcze odnośnie ognia/dymu. W Blenderze wyrenderowałem w cycles unoszący się płomień wg jednego z poniższych tutoriali, jednak ostatecznie wcale ognia tam nie było. Był tylko dym, któremu kolor mogłem zmienić za pomocą innych ustawień, niż tych pokazywanych w tutorialu. Stąd myślę, że cały czas mogę robić coś źle z obiektami Flow i Domain.

Jak coś, mogę dodać więcej screenów. Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam!

https://ibb.co/5BPS3VY
https://ibb.co/FBby573
https://ibb.co/YBynns9
https://ibb.co/Y8xHpJ6
https://ibb.co/ypfmTW0
https://ibb.co/nkbwFw1


Korzystam z dwóch tutoriali na youtube:
Blender 2.8 Tutorial - How to Create Fire in Eevee
Realistic Fire Simulation Tutorial - Blender Cycles

Tytuł: Odp: Symulacja ognia/dymu. Jego brak w renderze. Blender 2.79/2.8.
Wiadomość wysłana przez: hepa w 06.08.2019 18:45:01
Spróbuj na początek, w Blenderze 2.79, wcisnąć spację i wpisać "quick smoke", na defaultowym cubie. Jeśli to będzie działało, to znaczy, że robisz coś nie tak. Jeśli będzie działało, a musi, to na tym bazuj i postaraj się odwzorować na innych symulacjach.
Możesz też wybrać, inne symulacje na tym "quick ... ".

W Blenderze 2.80, nie wiem jak to robić, więc nie będę pisał.

Może ktoś jeszcze Ci podpowie.
Tytuł: Odp: Symulacja ognia/dymu. Jego brak w renderze. Blender 2.79/2.8.
Wiadomość wysłana przez: Kubik w 07.08.2019 09:28:41
W 2.8 też jest "quick smoke" ;) Menu Object > Quick Effects > Quick smoke, albo w wyszukiwarce pod spacją. W 2.8 nim najlepiej wykorzystać nowy shader "Principled volume" do tego typu rzeczy.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=280&v=7-lTqiKitHw (https://www.youtube.com/watch?time_continue=280&v=7-lTqiKitHw)