Blenderownia

Newsy => Newsy na głównej => Blender => Wątek zaczęty przez: freeqstyler w 30.07.2019 20:15:55

Tytuł: Blender 2.80 Stable
Wiadomość wysłana przez: freeqstyler w 30.07.2019 20:15:55
Po nieco ponad dwóch tygodniach od pierwszej wersji RC, mamy wreszcie stabilny build Blendera 2.80. Do pobrania tutaj. (https://www.blender.org/download/)
Tytuł: Odp: Blender 2.80 Stable
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 30.07.2019 21:27:53
Nie mogę uwierzyć, że zdążyli przed Świętami. Pewnie za tydzień wersja 2.80a z poprawkami.

Większość czasu siedziałem na Becie 2.80 (i udało mi się wpieprzyć z tego powodu podczas zlecenia dla klienta), więc oficjalne wydanie nie jest dla mnie szczególnym wydarzeniem. Ale to dobry znak, bo może teraz będą mieli więcej czasu na robienie rzeczy, na które czekam. Jak asset manager, wsparcie dla rdzeni RT od nvidii i nowy system animacji bazujący na nodach (włączając w to cząsteczki).

A Wy dzieciaczki, cieszycie się z oficjalnego wydania?
Tytuł: Odp: Blender 2.80 Stable
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 30.07.2019 22:59:24
Mi wystarcza w zupełności 2.79 (i internal!). Ale w 2.8 podoba mi się nowy sposób podglądu i prezentacji obiektów (widok w randomowych kolorach mega fajna rzecz) i ogólnie przebudowanie viewportu chociaż pewne rzeczy wymagają przyzwyczajeń. Boli mnie brak regulacji ilości loopów przy ich dodawaniu przy pomocy scrolla. Nadal nie wyłączę wszystkich modyfikatorów jednym kliknięciem. Niektóre rzeczy niepotrzebnie pochowali w menu. Ale jak będę bardzo tego potrzebował to se zmienię. Aha - menu ulubionych jest super pomysłem. Chciałem se takie sam zrobić do wcześniejszych ale kłania się python :( .
Tytuł: Odp: Blender 2.80 Stable
Wiadomość wysłana przez: mrys w 31.07.2019 15:53:58
Boli mnie brak regulacji ilości loopów przy ich dodawaniu przy pomocy scrolla.

Hmmm... U mnie działa jak w 2.79. Ctrl+R i scrollem sobie ustawiam ilość loopów.

PS: Albo jestem ślepy, albo zniknęło kilka możliwości ustawień z User preference. Np. takie Select All Toggles, którego zaptaszkowanie przywracało zaznaczanie/odznaczanie jednym A  a nie AA albo Alt+A. We wcześniejszych buildach było w Input a potem w Keymap->Preference - teraz go nie znalazłem. Nie znalazłem też opcji wyboru - lewy/prawy do zaznaczania. To mię mniej boli, bo zamierzam sobie odwrócić nawyki pod tym wzgledem, ale trochę to zmuszanie do jednynej, słusznej drogi mnie zdziwiło.
Oczywiście można sobie wybrać caly układ dla 2.7x, ale nie do końca o to chodzi.
Tytuł: Odp: Blender 2.80 Stable
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 31.07.2019 18:13:29
W zakładce Keymap sprawdź.
Tytuł: Odp: Blender 2.80 Stable
Wiadomość wysłana przez: mrys w 31.07.2019 22:14:15
Ha..... Okazuje się, że w moim ustawieniu klawiszy zniknęło Preferences. Coś musiałem namieszać. Jak wczytałem domyślne to się pojawiło... OK. Dzięki.
Tytuł: Odp: Blender 2.80 Stable
Wiadomość wysłana przez: goten22 w 01.08.2019 05:36:05
Nie wpisano treści wiadomości.
Tytuł: Odp: Blender 2.80 Stable
Wiadomość wysłana przez: Kubik w 01.08.2019 10:14:24
Jak sobie przypomnę jak się irytowałem zaczynając w 2.49 to jak patrzę na 2.8 to zazdroszczę tym co zaczynają swoja przygodę z Blenderem właśnie teraz ;)
Wreszcie intuicyjny i ładny interfejs, do tego EEVEE, kolekcje itd. Znacznie lepiej mi się pracuje. Teraz z niecierpliwością czekam jeszcze na zapowiedzianą implementację Nvidia OptiX i wsparcie dla RTXów.

P.S.
Ktoś wie kiedy ma się pojawić Mantaflow?
Tytuł: Odp: Blender 2.80 Stable
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 01.08.2019 13:16:01
@goten22 Tak było, nie zmyślam.
Tytuł: Odp: Blender 2.80 Stable
Wiadomość wysłana przez: vipovsky w 01.08.2019 15:01:32
https://code.blender.org/2019/07/accelerating-cycles-using-nvidia-rtx/

na testach rdzenie RT przyspieszyły czas renderu o 100%. Barcelona z 2 min. spada na 1 min.
przy e-cycles optix to juz 33 sek
mierzone na 2x 2080ti