Blenderownia

Blender praktycznie => Modelowanie => Wątek zaczęty przez: niedzwiedz w 01.07.2019 16:56:26

Tytuł: Wyciaganie z 2 d do 3d
Wiadomość wysłana przez: niedzwiedz w 01.07.2019 16:56:26
czesc, generalnie chce zrobic z plaskiej superelipsy model 3d w takim sensie aby to 3d wygladalo jak wycinek kuli. Moje pytanie brzmi jak to "wyciagnac"? Cos jak extrude ale tylko sama siatke, gdzie najwieksza wysokosc bedzie na srodku a wraz ze zblizaniem sie do obwodu podstawy bedzie malec az do zera przy zetknieciu z krawedzia podstawy.
Tytuł: Odp: Wyciaganie z 2 d do 3d
Wiadomość wysłana przez: freeqstyler w 01.07.2019 20:42:16
Coś takiego? Możesz zaznaczyć też sam środkowy vertex/face i będzie bardziej półkula niż półwalec. Tyle jeśli chodzi o "wyciąganie", natomiast jeżeli potrzebujesz bryły obrotowej, lub fragmentu bryły obrotowej, to lepiej jest korzystać z funkcji Spin:

https://docs.blender.org/manual/en/dev/modeling/meshes/editing/duplicating/spin.html
Tytuł: Odp: Wyciaganie z 2 d do 3d
Wiadomość wysłana przez: niedzwiedz w 02.07.2019 11:26:39
dzieki za odpowiedz. probowalem robic to propotional editing, ale odklejaja mi sie punkty od podstawy, a mi chodzi o zrobienie kopuly o jakiejs wysokosci i z podstawa w ksztalcie superelipsy.