Blenderownia

Prace użytkowników => Prace ukończone (3D) => Wątek zaczęty przez: Tvaroog w 09.05.2019 13:15:15

Tytuł: Wizualizacja łazienki
Wiadomość wysłana przez: Tvaroog w 09.05.2019 13:15:15
Wszystkie modele z wyjątkiem grzejnika moje. Materiały proceduralne. Wykonane w Blenderze 2.80 beta, poza renderowaniem.

(https://i.imgur.com/VVhYTRo.jpg)

Tytuł: Odp: Wizualizacja łazienki
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 12.05.2019 17:29:32
Mnie się podoba.

PS. Ta szyba od wanny nie ma za mocnej refrakcji?
Tytuł: Odp: Wizualizacja łazienki
Wiadomość wysłana przez: Tvaroog w 14.05.2019 10:04:50
Głupi błąd, obiekt miał wyłączone Transmission w Cycles Settings. Poprawiłem.
Tytuł: Odp: Wizualizacja łazienki
Wiadomość wysłana przez: mookie w 14.05.2019 11:19:57
Bardzo ładne. Czy stworzenie takiej interakcyjności w Sketchfabie jest skomplikowane?
Tytuł: Odp: Wizualizacja łazienki
Wiadomość wysłana przez: Tvaroog w 15.05.2019 12:39:45
@mookie
Na Sketchfaba modele przygotowuje się w podobny sposób jak do gier. Tutaj dodatkowo wypaliłem oświetlenie w Cycles. Bake'owanie tekstur w Blenderze trochę kuleje, ale są plany żeby to poprawić. W 2.80 na przykład niepoprawnie wypala się normalmapa jeśli wypalasz model z Auto Smoothem do samego siebie. Brakuje też odszumiania wypalonych tekstur.
Problemem na Sketchfabie jest wyważenie jakości grafiki z jednej strony i czasu ładowania / płynności wyświetlania z drugiej. Starałem się utrzymać liczbę poligonów i materiałów do minimum ale tekstury ważą dużo. Dodatkowo Screen Space Reflections odejmuje trochę klatek na sekundę. Na słabszym sprzęcie scena niestety będzie działać wolniej.