Blenderownia

Blender praktycznie => Modelowanie => Wątek zaczęty przez: Reguglak w 22.02.2019 16:44:56

Tytuł: Pogrubienie ubrania i żakiet z guzikami
Wiadomość wysłana przez: Reguglak w 22.02.2019 16:44:56
Witam mam pare pytań.
1. Czy da się nadać obiektowi grubość wewnętrzną?
2. Jak w tym trybie zrobić żakiet z ostrymi kątami?
3. Jeśli podczas modelowania linie wchodzą w model z modyfikacją to on będzie prawidłowy?
Dziękuję i pozdrawiam
Tytuł: Odp: Pogrubienie ubrania i żakiet z guzikami
Wiadomość wysłana przez: freeqstyler w 23.02.2019 22:35:25
1. Modyfikator Solidify (albo polecenie Solidify w Edit Mode, znajdziesz w wyszukiwarce blenderowej). W większości przypadków lepszy będzie modyfikator, bo można go w każdej chwili wyłączyć i łatwiej poprawić siatkę.

2. Przede wszystkim gęstsza siatka, rzuć okiem jak wyglądają modele na sketchfabie np. https://sketchfab.com/3d-models/mens-two-piece-suit-8cafbab7a73e4fb7966a00659a4e31ef szczególnie na dodatkowe loopy w miejscach zgięć i przy ostrzejszych krawędziach. Ten przykładowy model akurat jest lowpoly i nie jakiś wybitny ale jakieś podstawy można z niego wyciągnąć.

3. Jeśli chodzi ci o coś takiego jak to co wskazałem w załączniku - bez obaw, nie wpływa to na poprawność modelu. Szczególnie przy rzadkiej siatce subsurf będzie ci to tak mocno wygładzał i może się takie przenikanie pojawić. O ile zbyt rzadka siatka może ci sprawić problemy przy kontroli krzywizn i dodawaniu detalu, tak sam fakt że tak to wygląda nie jest błędem.