Blenderownia

Blender praktycznie => Modelowanie => Wątek zaczęty przez: Reguglak w 20.02.2019 13:48:22

Tytuł: Subdivision surface i twarde krawędzie innego obiektu
Wiadomość wysłana przez: Reguglak w 20.02.2019 13:48:22
Witam
Zrobiłem model postaci za pomocą modyfikacji Subdivision Surface i chciałbym zrobić np naramiennik który posiada ostre krawędzie ale z modyfikacją tą wszystko staje się zaokrąglone.
Czy jest jakaś inna modyfikacja czy sposób? Czy wszystko zrobić w oddzielnym pliku?
Tytuł: Odp: Subdivision surface i twarde krawędzie innego obiektu
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 20.02.2019 14:54:38
Może to coś da: Jak jesteś w trybie edycji, to zaznacz krawędzie, które mają być ostre i wciśnij Shift+E (edge crease). Poruszając myszką ustalasz ostrość krawędzi (kształt).

Potem będziesz mieć pewnie problem z cieniowaniem. Musisz wtedy włączyć modifier Edge Split. W trybie edycji zaznaczyć, które krawędzie mają być ostre, wcisnąć Ctrl+E i wybrać Mark Sharp.

Pomogło?
Tytuł: Odp: Subdivision surface i twarde krawędzie innego obiektu
Wiadomość wysłana przez: AGhandwork w 21.02.2019 09:18:39
Po prostu trzeba nadać uwagi topologii


(https://assets.3dtotal.com/data-import/data/images/interviews/898-tid-02-jpg.arkvsc.image.6xn.jpg)
Tytuł: Odp: Subdivision surface i twarde krawędzie innego obiektu
Wiadomość wysłana przez: Reguglak w 21.02.2019 14:23:02
Niestety nie pomogło  :'(
A jak nadać uwagi topologii?
Tytuł: Odp: Subdivision surface i twarde krawędzie innego obiektu
Wiadomość wysłana przez: Jerry w 21.02.2019 15:08:19
Wydaje mi się że nie chodzi o uwagi a o wagi "weight".
Zobacz sobie na przykład ten filmik (na szybko znalazłem). Polecam też przerobić tutoraial modelowania kowadła od Blender Guru.
Tytuł: Odp: Subdivision surface i twarde krawędzie innego obiektu
Wiadomość wysłana przez: przemobp w 22.02.2019 12:35:50
Może prościej będzie dodać Loop cut-a (ctrl+R). Polecam polski poradnik o modelowaniu
https://youtu.be/uTSApeP6HPE (https://youtu.be/uTSApeP6HPE)