Blenderownia

Blender praktycznie => Animacja i symulacje => Wątek zaczęty przez: Kubik w 20.01.2019 19:34:22

Tytuł: Brak płynności animacji po renderze.
Wiadomość wysłana przez: Kubik w 20.01.2019 19:34:22
Siemka, mam dość dziwny problem. Wyrenderowałem ostatnio proste ujęcia testowe i zaskoczył mnie brak płynności ruchu. Co prawda renderowałem w 24 klatkach na sekundę, ale oglądając dowolny film kinowy nie doświadczam tam podobnego efektu, jak tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=JV9BhBLEQ0M&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=JV9BhBLEQ0M&feature=youtu.be)

Najlepiej widać to pod koniec pierwszego ujęcia. Motion blur jest włączony i na standardowym 0.5.
Tytuł: Odp: Brak płynności animacji po renderze.
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 21.01.2019 10:33:21
Mi się wydaje, że to kwestia dużych różnic (przesunięć) pomiędzy klatkami. Motionblur jest zbyt mały, żeby to jakoś ukryć, zwłaszcza, że ten Księżyc jest spory i stanowi mocny kontrast dla czarnego tła.

Do tego dochodzą techniczne problemy monitora z synchronizacją klatek (film odświeża się 24 razy na sekundę, a monitor 60 razy i przez to co któraś klatka musi być wyświetlana dłużej niż pozostałe) i z szybkością odświeżania matrycy. Może na monitorach dla graczy wyciągających te 120 czy 240 fps-ów problem z synchronizacją i ghostingiem byłby mniej widoczny. Może zmień framerate filmu na 30fps?
Tytuł: Odp: Brak płynności animacji po renderze.
Wiadomość wysłana przez: Kubik w 21.01.2019 12:54:44
Z tym motion blurry to faktycznie może warto jeszcze poeksperymentować. Zobaczę jak to wyjdzie, narazie wolałbym nie ruszać prędkości wyświetlanych klatek  :-\
Tytuł: Odp: Brak płynności animacji po renderze.
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 21.01.2019 17:34:51
A sprawdzałeś to samo na TV? Bo ten temat z synchronizacją jest ciekawy.