Blenderownia

Prace użytkowników => Work in progress (WIP) => Wątek zaczęty przez: SimonM w 29.12.2018 14:09:20

Tytuł: Wizualizacja: Kamienica/loft
Wiadomość wysłana przez: SimonM w 29.12.2018 14:09:20
Witam
Wizualizacja do portfolio, ogółem już czas ją kończyć ale jeszcze muszę pododawać kilka rzeczy do innych kadrów.
Renderowane w cycles. Część modeli jest z chocofur i imeshh.
Czas renderu w FHD na 1050 Ti 4GB to 3h30min. Dodatkowo dywan z włosami na CPU bo na GPU brakowało pamięci więc jeszcze trzeba doliczyć 30min na sam dywan.

(http://3dphoton.pl/renders/Shot_1.jpg)

I wcześniejsze testy:
(http://3dphoton.pl/renders/test_2.jpg)
Tu klosz sie zepsuł ale widać o co chodzi:
(http://3dphoton.pl/renders/test_4.jpg)

Wszelkie uwagi mile widziane.
Tytuł: Odp: Wizualizacja: Kamienica/loft
Wiadomość wysłana przez: araneus w 01.02.2019 22:51:58
Pozwolę sobie odkopać temat.
Ogólnie ładnie, rendery wyglądają dość profesjonalnie. Ale przyczepię się paru "pierdółek":
1. Czerwona cegła wydaje się być za mała, sprawdź skalę - standardowa cegła ma wymiary 6,5x12x25cm.
2. Nadproża łukowe nad oknami - nie tak to wygląda. Tu przydało by się poukładać cegiełki w UV mapping, albo nawet je wymodelować.
3. Wnęka okienna jest zbyt płytka. W starym budownictwie mury najczęściej były grube,a na Twoich renderach, nie czuć tej grubości.
4. Stolarka okienna - również płaska, wygląda jak wklejona bitmapa
5. Perspektywa - chyba chciałeś za dużo pokazać i przyjąłeś bardzo szeroki kąt kamery. Przez to obraz jest trochę nienaturalny, choć przez to może bardziej "dynamiczny"
6. Białe meble zlewają się z białą ścianą - proponowałbym zmienić kolor ściany np. na szary (może beton architektoniczny?) lub przetestować inny kolor mebli.
7. Na trzecim renderze fotel fruwa, ale to pewnie sam zauważyłeś ;)
8. Na drugim  renderze - ściana z lewej jest pusta, nudna, przydałaby się jakaś grafika albo tapeta chociaż.
9. Lampka  na pierwszym planie w centrum kadru - nie lampka jest tematem Twojej pracy a zajmuje centrum obrazu i zasłania widok na salon.

To tyle moich uwag. Oczywiście można się nimi nie zgadzać ;)
Tytuł: Odp: Wizualizacja: Kamienica/loft
Wiadomość wysłana przez: joy w 04.02.2019 23:06:05
Świetne wizualizacje. Jeśli mógł bym doradzić to dwie rzeczy które sprawią że będzie jeszcze lepiej.
1. Jak robisz zdjęcie wnętrza to praktycznie nigdy nie widać tego co jest za oknem. Obrazek który pokazujesz za bardzo ściąga uwagę. Płaszczyzna okna powinna być zupełnie biała jako płaszczyzna emitująca światło.
2. Jeszcze sprawa podłogi. Spróbuj pokombinowac z shaderem principled tak aby nałożyć dwie warstwy normalmapy, jedną jako płaszczyzna zewnętrzna lakieru na której widać jego zarysowania i drugą jako normalmapa drewna.
Andrew Price mówi o tym w swoim tutorialu o principled.

No i tak jak pisał mój przedmówcą, z tą ścianą z cegły jest coś nie tak. Pokaż jakie masz ustawienia materiału dla cegły.
Tytuł: Odp: Wizualizacja: Kamienica/loft
Wiadomość wysłana przez: Rosaliee w 12.02.2019 12:01:04
Ja jako kompletny laik i świeżak też się wypowiem - wizualizacje kozackie ;D ja nawet nie jestem w połowie na takim poziome jak ja, pewnie poprzedni komentujący mają rację, ale ja mogę jedynie pochwalić i życzyć sobie, żeby kiedyś moje wizualki też tak wyglądały :)