Blenderownia
Newsy => Newsy na głównej => Blender => Wątek zaczęty przez: freeqstyler w 30.11.2018 10:43:07
-
Długo oczekiwana wersja 2.80 Blendera doczekała się statusu bety.
Wśród nowości (chociaż większość z Was już to doskonale wie):
- Eevee - zaawansowany silnik renderujący czasu rzeczywistego
- Zmiany interfejsu graficznego
- Rozbudowany Grease Pencil, który stał się pełnoprawnym narzędziem do rysowania i animacji 2D
- Żegnajcie 20 warstw na scenę! Nowy system zarządzania sceną dzielący obiekty na "kolekcje"
- Nowe shadery dla Cyclesa
- Edycja wielu obiektów naraz
- Usprawniona symulacja Cloth
...i inne funkcje, o których w całości można przeczytać tutaj. (https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.80)
Do pobrania:
https://www.blender.org/2-8/
-
Dobre wieści. Chyba wygląd menu w splash-u uległ aktualnie jednak zmianie?
B 2.8 i Eevee to przeskok do innej generacji robienia grafiki - pełna kontrola dla arysty; zintegrowane shadery z Cyclesem i silnikami do gier, bajka. Jak się człowiek cofnie pamięcią do Blender Internala i ustawień światła i materiałów to, aż dziw bierze, że tak się trzeba było męczyć? :o Jeszcze nie działają w Eevee instancje. Trzeba będzie się przyzwyczaić do niektórych nowych skrótów klawiaturowych, chociaż nie ma bata, żebym używał LPM do zaznaczania :P Tak jak zawsze w przypadku kolejnej wersji Blendera - mały krok w tył, żeby zrobić większy naprzód. Z interfejsu 2.7 nie dało się już chyba więcej wyciągnąć i upchnąć, więc trzeba to było przeprojektować. Opcja dyntopo w prawym górnym nagłówku to trochę przesada, ale ogólnie przyjmuję bez mrugnięcia B 2.8 z całym jego dobrodziejstwem, niedoskonałościami i tym, że na dziś dzień co drugi projekt trzeba będzie wykonać w 2.7.
Na blenderartist tworzy się lista działających w 2.8 addonów:
https://blenderartists.org/t/list-of-addons-that-work-with-2-8/1132912
-
A ja się przesiądę na lewy przycisk. Jak robię coś na przemian w Blenderze i innym programie, to przyciski mi się mylą.