Blenderownia

Blender praktycznie => Animacja i symulacje => Wątek zaczęty przez: Kubik w 29.10.2018 21:04:26

Tytuł: Realistyczna symulacja dymu przy starcie rakiety
Wiadomość wysłana przez: Kubik w 29.10.2018 21:04:26
Cześć, aktualnie pracuję nad animacją startującej rakiety i kluczową sprawą jest dopracowanie symulacji dymu i ognia. Mocno zależy mi na oddaniu tej energii jaka wtedy się wydziela. Pierwsze testy są całkiem obiecujące, ale po kilku godzinach spędzonych na eksperymentowaniu nie mogę ogarnąć kilku rzeczy jak należy.

Tutaj macie film: https://www.youtube.com/watch?v=Q-hNq8_bEIw&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=Q-hNq8_bEIw&feature=youtu.be)

Przede wszystkim to widać tam różne artefakty, które pojawiają się na ścianie za silnikiem po odpaleniu.
Po drugie nie podoba mi się początek symulacji. Widoczne są takie nienaturalne, duże kłęby tego dymu, które później taż brzydko się rozwiewają. Widać to na tej klatce: https://drive.google.com/file/d/1ZNFTC1SLGW6aA3vjpTAWNe4oyiNUzRVl/view?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/1ZNFTC1SLGW6aA3vjpTAWNe4oyiNUzRVl/view?usp=sharing)
Po trzecie to jeżeli dobrze się przyjrzycie początkowi symulacji to cień rzucany przez dym jest strasznie rozpikselizowany, jakby to był Minecraft...

Nie ukrywam, że przydałaby mi się mała podpowiedź co zrobić z tymi aspektami, a może nawet sugestia co jeszcze poprawić, bo powoli kończą mi się pomysły ;)

EDIT:
Divisions mam na 256 i smoke high res na 3.
Tytuł: Odp: Realistyczna symulacja dymu przy starcie rakiety
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 01.11.2018 14:30:59
A próbowałeś generować to cząsteczkami? W tedy dym powstawałby z małych cząsteczek a nie jako wielka ściana wydmuchiwana ze ściany.
Tytuł: Odp: Realistyczna symulacja dymu przy starcie rakiety
Wiadomość wysłana przez: Kubik w 09.11.2018 22:18:34
Tak, niestety rezultat jest podobny. Zawsze początek symulacji wygląda bardzo sztucznie, strasznie jednorodnie. Deformowałem też siatkę emitera, ale nie zauważyłem większej różnicy...

Mam też problem z kolizjami, widać to na tym renderze:
https://imgur.com/a/bBGOoyv (https://imgur.com/a/bBGOoyv)

Tak jakby rozdzielczość collidera była zbyt mała, ale nie widzę nigdzie opcji do zmiany.
Tytuł: Odp: Realistyczna symulacja dymu przy starcie rakiety
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 11.11.2018 13:16:52
A te ściany mają ustawione jako źródło kolizji mesh (shell, nie apmiętam) czy volume?
Tytuł: Odp: Realistyczna symulacja dymu przy starcie rakiety
Wiadomość wysłana przez: Kubik w 12.11.2018 00:16:46
A te ściany mają ustawione jako źródło kolizji mesh (shell, nie apmiętam) czy volume?

Nie mam żadnych ustawień, jedynie typ smoke collidera do wyboru: static, rigid i animated.
Tytuł: Odp: Realistyczna symulacja dymu przy starcie rakiety
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 12.11.2018 10:41:48
Mój błąd - to collider dla cieczy ma tamte opcje.

Nie ma pomysłu, co jest nie tak. Może collider ma skalę ustawioną na inną niż 1,1,1?