Blenderownia

Blender praktycznie => Animacja i symulacje => Wątek zaczęty przez: Dominikk w 15.08.2018 21:06:57

Tytuł: Animacja twarzy
Wiadomość wysłana przez: Dominikk w 15.08.2018 21:06:57
Witam,
Tworzę grę i potrzebuję zrobić prostą animacje twarzy potrzebna do dialogów macie może jakieś fajne poradniki?
Tak żeby oczy się ruszały zamykały i otwierały oraz żeby usta mówiły.
Tytuł: Odp: Animacja twarzy
Wiadomość wysłana przez: D7470 w 16.08.2018 10:10:31
Cześć!
Prosta animacja do gry to pewnie z użyciem Shape Keys w blenderze (Jeżeli gra na Unity to tam nazwali to Blend Shapes).

Akurat tak się składa, że mam kanał na YouTube i wrzuciłem poradnik o tym, polecam sprawdzić ;)
https://www.youtube.com/watch?v=LpfCrmkr5GQ

Tylko musisz pamiętać, żeby przy eksporcie gotowej animacji z blendera odznaczyć opcję Apply Modifiers.
Screen: https://i.imgur.com/9QXGPIj.png

Mam nadzieje, że pomoże i powodzenia przy projekcie!
Tytuł: Odp: Animacja twarzy
Wiadomość wysłana przez: Dominikk w 16.08.2018 12:38:02
dzięki , ale jak próbuję zaimportować do unity to nie mam żadnych animacji wiesz może czemu?
Tytuł: Odp: Animacja twarzy
Wiadomość wysłana przez: D7470 w 16.08.2018 19:40:05
To dla tego, że to nie są animacje. W unity to się nazywa Blend shapes.

Jeżeli wyeksportowałeś tak jak pokazałem w poprzednim poście (czyli bez Apply Modifiers i w formacie .fbx) to po imporcie do Unity i przeciągnięciu modelu na scenę w panelu Inspector jest sekcja o nazwie Skinned mesh renderer i to tu znajduje się ten Blend Shape. ( u mnie Key 1)
Nie widać go na meshu bo jest ustawiony na 0, zmień tą wartość na 100, aby zdeformować obiekt.

Screen: https://i.imgur.com/U5H3Ofu.png
Tytuł: Odp: Animacja twarzy
Wiadomość wysłana przez: Dominikk w 16.08.2018 23:07:15
A jak mam 100 roznych postaci to jak sobie moge ulatwic robienie animacji twarzy zeby nie robic dla kazdej osobno?
Tytuł: Odp: Animacja twarzy
Wiadomość wysłana przez: D7470 w 17.08.2018 17:25:31
Dla wielu unikalnych postaci niestety nie zrobisz tym sposobem, w tym przypadku powinieneś zastosować kości dodawane w blenderze. Jest to jedyne rozwiązanie jakie znam, ale musisz pamiętać, że kości w grach są dosyć "ciężkie". Jeżeli stworzysz wiele postaci z dużą ilością kości możesz odczuć znaczny spadek płynności gry.

Ewentualnie możesz kopiować shape keys w blenderze na inne postacie...