Blenderownia

Blender praktycznie => Modelowanie => Wątek zaczęty przez: MieszQ w 28.06.2018 17:09:10

Tytuł: Projekt Średniowiecznego Hełmu
Wiadomość wysłana przez: MieszQ w 28.06.2018 17:09:10
Siema Blenderowcy, widzę, że ostatnio tu mały ruch, ale zaczynam pierwszy swój zaawansowany projekt, mianowicie Hełm z XV wieku(załączniki są niżej) i potrzebuje kilka porad co do modelowania tego typu rzeczy. Gdybyście mogli się podzielić wiedzą i podpowiedzieć wszystko co powinienem wiedzieć o modelowaniu hełmów będę bardzo wdzięczny ;)
P.S zależy mi na hiperrealizmie:)
Pozdro.
Tytuł: Odp: Projekt Średniowiecznego Hełmu
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 29.06.2018 11:26:01
Pierwsze rady:
- stosuj referencje w większym rozmiarze (chyba, że na potrzeby oszczędzenia forum je pomniejszyłeś)
- najpierw zacznij potem pytaj,
- używaj subdiva
- czuwaj nad proporcjami i skalą
- trzymaj porządek w pliku projektu
- pamiętaj o BHP
- nie dotykaj eksponatów
- nie dokarmiaj zwierząt

*niektóre porady mogą być sarkastyczne ;)
Tytuł: Odp: Projekt Średniowiecznego Hełmu
Wiadomość wysłana przez: MieszQ w 29.06.2018 22:17:15
Poniżej przedstawiam co udało mi się do tej pory zrobić, to jeszcze nie koniec fazy początkowej, jeszcze dolny kołnierz i przyłbica. Potem dodawanie detali i solidify. Komentujcie jeśli macie jakiekolwiek uwagi, każda porada jest dla mnie na wagę złota. Jak to mówią: "Critics are welcome :)"

Pozdro.
Tytuł: Odp: Projekt Średniowiecznego Hełmu
Wiadomość wysłana przez: goten22 w 29.06.2018 23:13:54
Włącz sobie matcap z odbiciami do modelowania. Od razu będziesz wyłapywał błędy siatki i je poprawiał. ;)
Tytuł: Odp: Projekt Średniowiecznego Hełmu
Wiadomość wysłana przez: MieszQ w 05.07.2018 22:28:25
Siema, wrzucam ostatni progres projektu. Base-mesh w 99% skończony, nie wiem jak pozbyć się tego dziwnego shadingu na czubku hełmu oraz na obręczy zawiasu przyłbicy, możecie coś dopomóc ?
teraz solidify modifier a potem detailing, będę wrzucał postępy na bierząco.

Pozdro Blenderowcy ;)
Tytuł: Odp: Projekt Średniowiecznego Hełmu
Wiadomość wysłana przez: goten22 w 08.07.2018 00:16:38
Wygląda trochę jak wierzchołki zbiegające się w trójkąt. Musisz to jakoś quadami zastąpić. Albo może remove doubles, ale raczej stawiam na trójkąty w siatce.
Tytuł: Odp: Projekt Średniowiecznego Hełmu
Wiadomość wysłana przez: Jerry w 08.07.2018 16:26:54
Jak wyżej. Siatka nieodpowiednia. Od jednego verteksa wychodzi więcej niż 4 linie i na to jest nałożony subsurf. Dla pewności możesz wysłać siatkę to się upewnimy.