Blenderownia

Blender praktycznie => Teksturowanie i materiały => Wątek zaczęty przez: mobster w 04.06.2018 00:38:23

Tytuł: Błędy w normal map
Wiadomość wysłana przez: mobster w 04.06.2018 00:38:23
Cześć
Zrobiłem próbne wypalenie normal mapy w blenderze i zastanawiam się co zrobić żeby usunąć błędy. Chodzi mi o te przestrzenie pomiędzy kwadratowymi i prostokątnymi, miejscami jest poprawnie a miejscami błędy.
Rozumiem że na highpoly są zaokrąglenia i normalne są skierowane w różne strony i dlatego przekazuje błędnie dane.

Jedyne co mi przyszło do głowy to explodować high poly żeby odseparować od siebie te elementy, skopiować low poly kilka razy i z tego zrobić jedną UV mape. Ale musiałbym dodać geometri więcej żeby mieć każdy modół high poly na innej wyspie UV, ale wolałbym zostać przy jak najbardziej ograniczonej geometri.
 
High poly - https://zapodaj.net/7c8f400695631.png.html
lop poly z normal map - https://zapodaj.net/f6e125d48abc4.png.html
normal map - https://zapodaj.net/8363759705646.png.html
Tytuł: Odp: Błędy w normal map
Wiadomość wysłana przez: Hubert w 04.06.2018 16:57:28
Tu bardziej chodzi o odległości między powierzchniami obiektów high i low. Tam gdzie obiekty high są dalej od powierzchni low robią się "dziury" na normalce . Spróbuj ruszyć "bias" do góry.
Tytuł: Odp: Błędy w normal map
Wiadomość wysłana przez: mobster w 04.06.2018 22:14:40
Zwiększenie bias narazie nic nie dało, zmienialem położenie low poly i dalej nic.
Tytuł: Odp: Błędy w normal map
Wiadomość wysłana przez: Hubert w 05.06.2018 00:24:52
A model możesz przesłać? Albo fragment? Żeby zobaczyć co masz tam naustawiane.
Tytuł: Odp: Błędy w normal map
Wiadomość wysłana przez: mobster w 05.06.2018 01:53:25
Tu jest fragment, do high poly trzeba tylko subsurfa dodać.
high poly - https://megawrzuta.pl/download/ba23b0e903d49848bd86ee124531d097.html

low - https://megawrzuta.pl/download/04061979539b586329d3fc8d8c841f91.html
Tytuł: Odp: Błędy w normal map
Wiadomość wysłana przez: Hubert w 05.06.2018 16:01:07
Za małe bevele na hi poly. Dopiero je widać na normalce 4096.
Tytuł: Odp: Błędy w normal map
Wiadomość wysłana przez: mobster w 05.06.2018 18:02:23
Dzięki za aktywność w temacie. Błąd wynikał z braku wyprostowanych wysp uv. Taki efekt otrzymałem na obrazie 1024x1024: https://zapodaj.net/images/c4539b64084aa.png