Blenderownia

Prace użytkowników => Prace ukończone (3D) => Wątek zaczęty przez: MariuszK w 25.05.2018 13:29:17

Tytuł: Pojazd 3d : BMW 645ci
Wiadomość wysłana przez: MariuszK w 25.05.2018 13:29:17
Moja pierwsza próba wymodelowania samochodu.
Model: Blender
Rendering: Cycles
http://www.blender.pl/index.php?action=media;sa=media;in=530;preview (http://www.blender.pl/index.php?action=media;sa=media;in=530;preview)
(http://www.blender.pl/index.php?action-media;sa=media;in=530;preview)
(http://www.blender.pl/index.php?action-media;sa=media;in=531;preview)
Tytuł: Odp: Pojazd 3d : BMW 645ci
Wiadomość wysłana przez: goten22 w 25.05.2018 14:17:12
Cieszy mnie rosnąca tendencja dodawania modelowanego drugiego planu, ale w tym przypadku odstaje on za bardzo od modelu. Samochód wydaje się fajny i poprawnie wymodelowany, ale ginie w sztucznie wyglądającej i toksycznie zielonej trawie. Studio wypadłoby znacznie lepiej. Pojawiłyby się też jakieś interesujące refleksy na lakierze, bo obecnie wygląda to dość nudno i płasko.

Model wydaje się być całkiem dobry. ;)
Tytuł: Odp: Pojazd 3d : BMW 645ci
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 25.05.2018 15:55:36
Jak na pierwszy raz, to model całkiem dobry. Trawa faktycznie nie pasuje. Za wysoka i za jasna. Jeśli chodzi o studio/niebo, to tutaj są dobre darmowe tekstury otoczenia https://hdrihaven.com/hdris/category/?c=all
Tytuł: Odp: Pojazd 3d : BMW 645ci
Wiadomość wysłana przez: Jerry w 26.05.2018 13:01:02
Jeżeli chodzi o tło to zgadzam się z przedmówcami ;)
Jeżeli chodzi o sam samochód to refleksy nie rozkładają się zbyt równomiernie. Trochę jakby blacha była lekko pogięta. Poza tym lampy wyglądają jak tekstura. Wnętrze również... Może chodzi o materiał szkła?
Tak czy inaczej model całkiem spoko.
Tytuł: Odp: Pojazd 3d : BMW 645ci
Wiadomość wysłana przez: MariuszK w 26.05.2018 16:07:01
Dzięki za komentarze. Co do trawy to faktycznie nie występuje taka w naturze (pełna improwizacja z mojej strony). Jeśli chodzi o model samochodu:
Blacha nie jest pogięta, po prostu odbijają się w niej chmury. Przy jednorodnym kolorze nieba nie ma tego efektu.
Nie skupiałem się za bardzo na wnętrzu samochodu, tylko ogólne zarysy. Przy modelowaniu lamp przednich też nie dbałem zbytnio o detale wewnętrzne. Ogólnie to modelowałem z blueprintów  i zdjęć, nie miałem okazji obejrzeć rzeczywistego modelu z bliska. Przy następnych próbach pójdę o krok dalej  :)
Tytuł: Odp: Pojazd 3d : BMW 645ci
Wiadomość wysłana przez: Jerry w 28.05.2018 19:51:24
Nie chodzi mi o odbicia tylko o to, że nierówno się rozkładają.
Starałem się zaznaczyć to na zdjęciu w załączniku.
Tytuł: Odp: Pojazd 3d : BMW 645ci
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 29.05.2018 09:22:29
Pewnie był bity, lepiej nie kupować.
Tytuł: Odp: Pojazd 3d : BMW 645ci
Wiadomość wysłana przez: MariuszK w 30.05.2018 20:33:43
No to spłoszyliście mi klientów panowie  >:(
A tak na serio to dzięki za wskazówki. Następnym razem zwrócę na to uwagę choć niektóre rzeczy wymagają zapewne zastosowania custom normals, zwłaszcza gdy topologia siatki zniekształca odbicia np. przy uchwycie.