Blenderownia

Blender praktycznie => Teksturowanie i materiały => Wątek zaczęty przez: novy.80 w 14.05.2018 23:30:11

Tytuł: Jak najlepiej rozłożyć siatkę
Wiadomość wysłana przez: novy.80 w 14.05.2018 23:30:11
Witam szanownych forumowiczów :)
Od jakiegoś czasu bawię się blenderem ale czasem nauka z tutoriali  jest niewystarczająca. Obecnie pomagam tworzyć moda do starej gry Gothica jednak dużo problemów nastręcza mi rozkładanie siatki  np. ramienia. Żadne z rozwinięć automatycznych  nie jest zadowalającę, po zaznaczeniu opcji stretch w sposobie wyswietlania siatki  okazuje sie że, fejsy w większosci świecą się na zielono i wyprowadzenie wszystkich na ładny ciemnoniebieski kolor jest niemal niemożliwe. Próbuje sklejać z project from viev za pomocą stitch a to masa roboty, aż trudno mi uwierzyć że, to jedyna droga...Na pewno ktos ma wygodniejszy workflow. Z góry dziękuję za podpowiedź.
Tytuł: Odp: Jak najlepiej rozłożyć siatkę
Wiadomość wysłana przez: goten22 w 14.05.2018 23:48:37
Musisz unwrapować modele po szwach (seam). Tutaj gość robi to w miarę przejrzyście.

Tytuł: Odp: Jak najlepiej rozłożyć siatkę
Wiadomość wysłana przez: novy.80 w 15.05.2018 00:03:35
Dziękuję za szybką odpowiedź. Oczywiście znam tę metodę ale do tej pory mnie zawodziła i więcej było prób i poprawiania. Zwłaszcza nieproporcjonalnych wysp gdzie przy texturach ręcznie malowanych  jest potem problem z różną jakością  poszczególnych elementów no i łączenie w miejscach szfów...
Tytuł: Odp: Jak najlepiej rozłożyć siatkę
Wiadomość wysłana przez: goten22 w 21.05.2018 05:52:11
Jeżeli chodzi o nieregularne wyspy to może pomoże zaaplikowanie skali dla modelu?

Nie mogę polecić nic konkretnego, ale pooglądaj sobie tutki o teksturowaniu twarzy - to skomplikowane obiekty i w lepszych tutorialach ktoś powinien wspomnieć o jakichś rozwiązaniach dla takich problemów.