Blenderownia

Blender praktycznie => Teksturowanie i materiały => Wątek zaczęty przez: Kubik w 08.05.2018 22:23:48

Tytuł: Materiał półprzepuszczalny
Wiadomość wysłana przez: Kubik w 08.05.2018 22:23:48
Cześć! Przed chwilą wyrenderowałem testową klatkę animacji i zastanawia mnie na niej jedna rzecz. Chodzi mi o cień rzucany przez zasłony z Principled BSDF i transmission ustawionym na 0.5:  https://imgur.com/xEM4Bol (https://imgur.com/xEM4Bol) Wydaje mi się, że cień zasłon powinien być jaśniejszy niż cień rzucany przez ściany. Poza tym na załamaniach zasłon widać, że tam gdzie zachodzą za siebie 2 warstwy materiału, właściwie nie przepuszcza światła. Zmieniłem parametr transmission na 0.1, ale różnicy nie widzę.
Tytuł: Odp: Materiał półprzepuszczalny
Wiadomość wysłana przez: Kporabik w 09.05.2018 00:13:14
Ja bym na twoim miejscu skorzystał z node'a translucent.
Tytuł: Odp: Materiał półprzepuszczalny
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 09.05.2018 19:20:32
No, cień jest za ciemny. Musisz włączyć REFRACTIVE CAUSTIC w ustawieniach Cyclesa.

[Tylko chyba jest jakiś bug, bo cień nie zmienia koloru po przejściu przez kolorowy materiał, jeżeli przechodzi przez jednego face'a... Albo tak ma być, nie wiem.]

Tytuł: Odp: Materiał półprzepuszczalny
Wiadomość wysłana przez: Kubik w 09.05.2018 21:31:06
Wydaje się logiczne, ale jednak nie działa w moim przypadku. Włączyłem refractive caustics, wyłączyłem clamp indirect, zmieniłem shader na Translucent BSDF  i ustawiłem szkło w oknie na zupełnie przezroczyste. Jak widać w załączniu nic się nie zmieniło (jest trochę jaśniej, ale to kwestia wyłączenia clampingu).
Tytuł: Odp: Materiał półprzepuszczalny
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 10.05.2018 08:44:13
Te zasłony są pofalowane i może promień światła kilka razy przechodzi przez materiał. Spróbuj zwiększyć ilość przejść dla Transparency i Transmission. [I , oczywiście, zostaw Refractive Caustic włączone.]