Blenderownia

Prace użytkowników => Work in progress (WIP) => Wątek zaczęty przez: Mortus w 07.05.2018 14:07:44

Tytuł: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 07.05.2018 14:07:44
Witam.
Projekt z założenia ma być krótką animacją z być może bardzo prostą historyjką. Na tyle prostą, by całość zawarła się w około 2 minutach - może więcej, może mniej. O tym będę pisał trochę więcej później, gdy faktycznie zacznę pracować stricte nad animacją. Na razie zajmuje się jeszcze postaciami, które będą najpewniej dwie. Stylistycznie ma to być coś, co bym określił jako "cartoonowy realizm". Pewnie jest na to jakieś lepsze określenie, ale akurat nic mi nie przychodzi do głowy. Znajomy porównał to do lalek i wydaje mi się, że to całkiem trafne określenie. W każdym razie kreskówkowe proporcje, ale w miarę realistyczne materiały.

Aktualny postęp prac wygląda tak, że dla pierwszej postaci mam już prawie skończone tekstury. Poniżej kolejne etapy prac.

Concept:
(https://orig00.deviantart.net/cc36/f/2017/006/8/9/nanami_concept_art_by_mortusk-dauf7qj.png)

Sculpt:
(https://i.imgur.com/IKsHlqq.png)

Retopo:
(https://i.imgur.com/3xt6JaH.jpg)

...i testowy render samej twarzy, jeszcze bez włosów w Cyclesie:
(https://i.imgur.com/VfEUMTE.png)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 07.05.2018 17:31:23
Czemu ma ledy w oczach?
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 07.05.2018 20:09:08
Taka koncepcja. Androido-cyborgowa postać, to i żarówy w oczach.
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Jerry w 12.05.2018 00:56:27
Emitery podczerwieni - widzi w nocy ;)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 12.07.2018 17:47:58
Ok, czas na mały update. Trochę się w projekcie w międzyczasie zmieniło i w dużym skrócie postanowiłem zabrać się za tę postać zupełnie od nowa. Aktualnie jestem na etapie nie dokończonego jeszcze sculptu.

(https://i.imgur.com/ooHMFQW.png)

Jak widać zupełnie inne proporcje tak twarzy, jak i całej reszty ciała. Stylistycznie też idę w inną stronę niż wcześniej i rezygnuję z tego "catoonowego realizmu". Podobno mi to nie pykło, więc teraz będę się kierował raczej w stronę zwykłego cartoona (cartoonu?).
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: KafeleK w 12.07.2018 23:43:21
O, ciekawy wątek. Zdecydowanie bardziej podoba mi się koncept z szerokimi biodrami, wygląda bardziej cyber, niż jak lalka.
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 13.07.2018 10:24:41
Dzięki. Mi szczerze mówiąc też bardziej się podoba ta nowa wersja.
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 22.07.2018 14:59:15
Ubranka.

(https://i.imgur.com/jrvyvuO.png)
(https://i.imgur.com/vNvngxD.jpg)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 16.08.2018 22:09:16
Retopo zrobione, teksturki i materiały wstępnie ustawione. Rzęsy oczywiście się później pojawią, a brwi to na razie tylko taka wstępna wersja. Jeśli jest w porządku, to biorę się za włosy. A jeśli nie... to za poprawki :P

(https://i.imgur.com/sBQrRlP.png)
(https://i.imgur.com/pI4hDsD.png)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 19.08.2018 10:12:08
Kolejna aktualizacja. Włosy, rzęsy, brwi... i zmieiona hdr-ka, która mam nadzieję lepiej pasuje do tego cartoonowego stylu niż poprzednia.

(https://i.imgur.com/QZVzo2j.jpg)
(https://i.imgur.com/t122Nfq.jpg)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: KafeleK w 24.08.2018 23:59:39
Wszystko pasuje elegancko, ew. białemu materiałowi bandaża? zmniejszyłbym texturę. Widzę także fryzjerski talent.
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 25.08.2018 14:56:16
Dzięki wielkie  ;) Tak, to bandaże. Chciałem, żeby wyglądało to bardziej kreskówkowo, dlatego ten wzorek jest taki duży. Zobaczę jeszcze jak to się będzie prezentowało w ruchu czy z większej odległości. W razie czego faktycznie może zmniejszy się to trochę.
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 29.10.2018 10:33:49
Ok, czas na małą aktualizację. Mimika prawie skończona, więc postanowiłem wyrenderować kilka próbnych ujęć na buźkę. Jak to zwykle bywa, dopiero "w praniu", podczas ustawiania poszczególnych min wyszło mi kilka rzeczy do poprawy w mimice. Tak, że czeka mnie jeszcze kilka poprawek, ale mniej więcej już widać jak to wszystko wygląda i działa. Reszta ciała jeszcze nie jest do końca zrigowana, ale gdy już będzie, to oczywiście też zrobię kilka próbnych renderów z jakimiś pozami. Od ostatniego razu popracowałem też trochę nad światłem i wydaje mi się, że teraz prezentuje się to lepiej.

(https://orig00.deviantart.net/f46a/f/2018/302/3/7/nanami_facial_expressions_by_mortusk-dcqmq6h.png)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Jerry w 29.10.2018 12:56:42
Wspaniała robota. Jestem pod ogromnym wrażeniem.
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 30.10.2018 10:11:58
Wielkie dzięki  ;) To w takim razie teraz czas wziąć się za kończenie rigu reszty ciała.
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: SimonM w 04.12.2018 13:15:32
Wow, świetnie to wygląda. Trzymam kciuki, żeby udało Ci się ukończyć animację. Sam wymyślasz scenariusz, czy na czymś się opierasz?
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 05.12.2018 10:24:50
Dzięki. Cóż, całość jest tylko i wyłącznie mojego autorstwa. Gdyby się uprzeć, to można by co najwyżej wskazać jakieś źródła inspiracji, ale te raczej wpływają na moją motywację do pracy niż na tematykę/mini scenariusz samej animacji. Więc tak, sam to wymyślam. Zastanawiam się tylko, czy może by nie poszukać kogoś do pomocy przy dźwięku, bo sam się na tym kompletnie nie znam. Fajnie by było też mieć kogoś do podłożenia głosu pod postać, bo zawsze to daje trochę więcej możliwości, gdy postać może mówić. Ale to już takie moje raczej marzenie  :)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 16.12.2018 09:32:29
Taki mały test mimiki, tym razem w formie prostej animacji.

Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 16.12.2018 20:56:28
Ekstra! Nadymanie ust mnie rozwaliło.
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 17.12.2018 11:34:14
Dzięki  ;)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: SimonM w 18.12.2018 12:45:16
Stile z poprzedniej strony robiły większe wrażenie :P. Może to ten viewport render a może coś w ruchach, ale fajnie, że praca idzie do przodu. :D Czekam na pełen rig i render.  :) Bardzo fajne jest to kręcenie się tęczówek, ciekaw jestem jakby wyglądało z odbiciami w oczach.
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 19.12.2018 11:30:56
Hmm... może to przez ten widok en face. Choć pewnie tryb wyświetlania Texture z viewportu też na to wpływa. Zresztą, to jeszcze nic - jak testowałem fizykę włosów z ukrytymi rzęsami i brwiami w widoku Material, to dopiero dziwnie wyglądało. Naprawdę, niesamowite jak bardzo brak rzęs potrafi wpłynąć na wygląd twarzy postaci.
Też jestem ciekawy jakby to wyglądało z soczewką na oku, ale na to przyjdzie jeszcze czas. Może jakieś poglądowe rendery będę sobie w Eevee robił, ale najpierw muszę sobie poradzić z materiałem włosów w tym silniku. Zobaczymy, przy robieniu finalnej animacji na pewno się przyda.
W ogóle - tylko ja tak mam, że w Blenderze 2.8 modyfikator Shrinkwrap jest mocno skopany? Działać niby działa, ale zmiana jakichkolwiek parametrów albo w ogóle nic nie daje, albo działa w jakiś dziwny, losowy sposób. Wiem, że to wciąż beta, ale nie widziałem by ktoś na to narzekał.
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: SimonM w 20.12.2018 13:22:58
Ja sobie odpuściłem 2.8 jeszcze na chwilę. Mi na przykład w jednej scenie zawsze wyłącza program przy zmianie widoku Num5 na orthographics w trybie wireframe. Może wina laptopa i grafiki GT 445M.
Za to 2.79 bardzo stabilny, jeszcze mi się chyba nie wyłączył sam z siebie.
Finalna animacja będzie renderowana w Eevee?
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 21.12.2018 12:52:43
Też na razie odpuszczam 2.8. Pobieram co jakiś czas nowe wersje i śledzę postęp, żeby być na bieżąco, ale do niczego konkretnego na razie nie używam. Oprócz Shrinkwrapa mam jeszcze problem z SSS w Eevee. Na ilu komputerach nie sprawdzałem, to wszędzie działało, ale jak na złość na jednym jedynym - na moim - choćbym nie wiem co robił, to SSS w Eevee nie działa. Obiekt robi się czarny i kicha. Aktualnie korzystam z 2.79.5, czyli 2.79 z kilkoma dodatkami z 2.8. Jak na razie sprawdza się super. Pewnie przy nim zostanę do którejś z kolei wersji 2.8, gdy będzie się dało już na spokojnie z niej korzystać.
Finalna animacja początkowo miała być renderowana w Eevee, ale gdy trochę się tym silnikiem pobawiłem, to jednak stwierdziłem, że zostaję przy Cyclesie. Realtime to jednak realtime - mimo, że imponujący, to jednak nie to samo co prawdziwy Ray Tracing. Tak więc finalna animacja zdecydowanie będzie renderowana w Cycku. Ale nie ma tego złego, bo wiem, że Eevee też się przyda - do próbnych renderów będzie idealny, bo robi super robotę. Efekt jest wystarczająco zbliżony do Cyclesa, by można było sobie wiarygodnie zwizualizować efekt końcowy i ewentualnie wyłapać błędy.
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 08.02.2019 20:55:24
Rig całego ciała zrobiony. Najwięcej czasu jednak zajęły mi chyba symulacje fizyki, choć tego akurat tutaj nie widać. Tak czy inaczej teraz czas zabrać się za drugą postać.

(https://images-wixmp-ed30a86b8c4ca887773594c2.wixmp.com/intermediary/f/3f0525a6-159d-47f8-af21-fe09ed39a977/dcz7x9p-d120aa59-6344-4c20-af38-6f71b12a5956.png)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 10.02.2019 12:35:52
Przekoks!
Fizyka czego - ubrań/włosów?
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: skormac77 w 10.02.2019 15:26:39
Super to wygląda...
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 11.02.2019 12:42:41
Dzięki panowie  ;)

Fizyka w sumie i ubrań, i włosów. Łącznie tutaj jest 6 głównych symulacji fizyki - włosy, koszulka, kolczyki, bransoletka, paski po bokach spodenek i piersi (bez tego nie mogło się obejść ;D ).  Pojedynczych symulacji jest więcej, ale tak jak mówię - głównych grup jest 6.

Jak ktoś jest zainteresowany, to tutaj to wszystko lepiej opisałem: https://www.ppe.pl/blog/54776/12443/zrobmy-sobie-animacje-czesc-1-nanami.html
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 12.02.2019 10:13:47
Ja mam bardzo smutne doświadczenia z fizyką - zazwyczaj połączenie kilku prowadzi do mniejszej wersji Wielkiego Wybuchu. ;) A dłubanie przy tych wszystkich parametrach... ??? Dzięki za link, na pewno przeczytam.
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Rosaliee w 12.02.2019 11:57:36
Ja ostatnio się zaczęłam bawić fizyką i podobnie jak @winhelp mam bardzo smutne doświadczenia  :(  Co nie zmienia faktu, ze Tobie to wyszło super, jestem pod mega wrażeniem! :)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 13.02.2019 10:44:38
Heh, dzięki,  tylko to wcale nie jest tak, że u mnie ta fizyka działa bezbłędnie. Przy bransoletce stawałem na głowie, żeby nie przenikała przez przedramię. Tam się cuda na kiju dzieją, żeby to się jakoś trzymało kupy. Koszulka na przykład działa tylko dlatego, że na szczęście jest bez rękawów. Druga postać już te rękawy będzie miała - nie mam pojęcia jak sobie z tym poradzę. Z moich doświadczeń wynika, że zgięcia rękawów, albo sytuacje gdy ręce są blisko ciała to prawdziwa apokalipsa dla symulacji ubrań. Szykuje się świetna zabawa przy tej drugiej postaci :V  Gdy oglądam na przykład Agenta 327, to nie mogę wyjść z podziwu, jak bardzo stabilnie działają tam ubrania. Ciekawi mnie jak oni to zrobili.
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 13.02.2019 11:57:27
To ściągaj Sintela - miałem to chwilę na dysku - tam model był odziany w drugi model i dopiero ten drugi animował ten pierwszy chyba przez modyfikator mesh deform. Nie zwróciłem uwagi jak z ubraniami postąpili. Parę lat temu to było.
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 16.02.2019 17:41:07
Pliki Sintela, w sensie filmu? To one są dostępne do pobrania? Nawet nie wiedziałem. Miałem co prawda swego czasu na dysku pliki z tego projektu, ale one dotyczył akurat gry (której swoją drogą chyba nawet nigdy nie skończyli, nie wiem). W takim razie koniecznie muszę tego poszukać i przestudiować.
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 16.02.2019 21:23:30
Tak, gdzieś to było do pobrania - w końcu projekt Open Source :)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 18.02.2019 08:43:07
Faktycznie, niby Open Source ale jakoś nigdy nie skojarzyłem faktów :P W ogóle z tego co widzę to pliki z Agenta 327 też są dostępne, ale trzeba mieć opłaconą usługę Blender Cloud. Aż chyba zainwestuję w to dla poszerzenia wiedzy.

W każdym razie przyszedł czas na drugą postać. Na razie tylko prosty szkic, później oczywiście pojawią się próbne rendery z twarzą i całym ciałem, tak jak wcześniej.

(https://images-wixmp-ed30a86b8c4ca887773594c2.wixmp.com/intermediary/f/3f0525a6-159d-47f8-af21-fe09ed39a977/dd002j1-20220d08-8a13-4388-a166-51d23dd252c8.png)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 08.03.2019 11:47:34
Okej, pierwszy etap pracy w zasadzie za mną. Wstępnie wyszło to, co widać. Jeśli nie ma jakichś większych uwag, to biorę się za retopo/UV-ki, a potem teksturki.

(https://i.imgur.com/PjZz5Qo.jpg)
(https://i.imgur.com/yfYY7qy.png)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 08.03.2019 23:04:51
Miodzio. W zasadzie nie wiem czy to błąd - z rzęsami przechodzącymi przez włosy. Więcej uwag nie mam.
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 09.03.2019 10:31:13
Zgadza się - rzęsy nachodzą na włosy, a chyba raczej nie powinny. To jest taki trochę problem na poziomie designu. Z jednej strony dobrze byłoby coś z tym zrobić, a z drugiej nie chcę zmieniać fryzury/skracać rzęs. Jeśli nie uda mi się nic wymyślić, to pewnie to tak niestety zostanie.
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 22.03.2019 14:04:09
Apdejt

(https://i.imgur.com/y2jPcSa.jpg)
(https://i.imgur.com/Z6ZE0Rf.jpg)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 11.04.2019 17:13:06
Przymiarka do mimiki buźki.

[Mimika już nieaktualna, więc ją ukryłem]

https://i.imgur.com/c3yAsaI.jpg
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 27.04.2019 18:14:26
Powiedziano mi, że ta mimika wypada dość słabo, więc postanowiłem ją wywalić i zacząć od nowa. Sama twarz też mi trochę nie pasowała szczerze mówiąc, więc wyrzeźbiłem nową głowę. Mam nadzieję, że teraz trochę bardziej przypomina concept.

(https://i.imgur.com/eJkPxrB.png)

(https://i.imgur.com/9AMy4Zv.jpg)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 27.04.2019 23:47:31
Jak tak patrzę to wydaje mi się, że wersja 3D jest bardziej pulchna i okrągła. Koncept ma wyraźniej zarysowaną szczękę. Albo to przez te usta, nie wiem. Głowa u góry chyba też za wąska/jajowata - nad uszami już zaczyna się zwężać. Takie moje obserwacje jeżeli chodzi o podobieństwo do konceptu.
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 24.05.2019 12:57:42
Ok, poprawiłem jeszcze tę mordkę. Minimalnie zmieniłem kształt twarzy, trochę też oczy i włosy. Pytałem kilka osób o zdanie i większych uwag w sumie nie było. Mi też się w sumie podoba, więc pewnie już tak zostanie. W każdym razie robię drugie podejście do mimiki, więc rzucam kilka obrazków W.I.P. do oceny.

(https://i.imgur.com/ZU2VIqs.jpg)
(https://i.imgur.com/agGbXpL.jpg)
(https://i.imgur.com/8Db1j0a.jpg)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 24.05.2019 20:32:01
Nie podoba mi się mina "nadęta". Tak siedzę od 5 minut i się zastanawiam czemu. Na pewno przez usta - chyba powinny być szersze - takie wąskie to tak jak na "dziubku" poniżej. Przy wydętych chyba powinny być szerzej. Chociaż nie, sprawdziłem przed lustrem i nie koniecznie :) Może po prostu brakuje w nich nitki makaronu ;)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 25.05.2019 11:28:15
W takim razie muszę zapytać, czy wygląda to na nienaturalną deformację, czy po prostu na nieadekwatne ułożenie ust w tej sytuacji.

Ewentualnie może coś takiego w takim razie?
(https://i.imgur.com/uvdoxfh.jpg)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 26.05.2019 12:22:52
O jak dla mnie dużo lepiej  8)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 29.05.2019 16:43:16
Ok, to w takim razie (mam nadzieję) finalne zestawienie kilku min. Może być, czy coś nie gra?

(https://i.imgur.com/ZHKYkK6.jpg)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 29.05.2019 18:33:53
Dla mnie zrozumiałe. Szacun za wytrwałość ;)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 01.06.2019 15:25:39
Dzięki. No ale jak się chce skończyć projekt, albo przynajmniej mieć co wrzucić do portfolio to innej drogi chyba nie ma  :P

Takie małe demko z viewportu:
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 01.06.2019 21:46:44
Przy tym kreator w Simsach wymięka :)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 16.06.2019 09:15:12
Tak sobie przypomniałem, że przecież jeszcze mam te łapy do zrobienia. Z tego co wiem, tego w Simsach też nie ma  :P

(https://i.imgur.com/8eT3avB.png)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 02.07.2019 11:38:10
Rig zrobiony, symulacje działają, światło trochę zmienione, niektóre materiały też. Działanie kołnierza poprawione. Teraz nie porusza się już razem z głową i wchodzi w interakcję z resztą ciała. Jeśli nic nie schrzaniłem, to to by było chyba na tyle jeśli chodzi o drugą postać.

(https://i.imgur.com/BBchFBv.jpg)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 02.07.2019 23:16:13
Prezentacja modelu jak i sam model poziom mistrzowski.  8)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 05.07.2019 19:50:05
Dziękuję uprzejmie  ;)
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: KafeleK w 26.11.2020 23:52:26
Stylistycznie i technicznie- bomba. Pewnie już pracujesz w tym charakterze.
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: Mortus w 30.11.2020 14:32:10
Dziękuję uprzejmie  ;)
Trochę tak, a trochę nie. Pracuję, jak to się mówi "w branży", w pewnym małym studiu indie przy gamearcie. Nie za często zajmuję się modelowaniem czegokolwiek (choć zdarza się), zresztą to i tak na ogół nie leży w moich obowiązkach. A chciałbym, bo szczególnie projektowanie i modelowanie postaci bardzo mnie cieszy.
Tytuł: Odp: Animacja Nanami
Wiadomość wysłana przez: KafeleK w 06.12.2020 21:42:28
Najważniejsze, że jest punkt zaczepienia zw. z grafiką. Kto wie, co będzie jutro. Powodzenia!