Blenderownia

Blender praktycznie => Teksturowanie i materiały => Wątek zaczęty przez: Frycek1994 w 07.03.2018 13:26:56

Tytuł: Tekstury- Skąd je brać?
Wiadomość wysłana przez: Frycek1994 w 07.03.2018 13:26:56
Cześć. Czy istnieje jakaś strona podobna do HDRI Heven z tym że można z niej pobierać tekstury? Odwiedziłem dzisiaj Poliigon i tekstury które tam są robią na mnie wrażenie ale te które są dostępne za darmo są w bardzo małej rozdzielczości. Czy według Was warto kupić tam konto i jak możecie to powiedzcie skąd Wy bierzecie tekstury? ;)
Tytuł: Odp: Tekstury- Skąd je brać?
Wiadomość wysłana przez: freeqstyler w 08.03.2018 03:52:28
Gotowych tekstur z kanałami innymi niż diffuse/albedo i do tego bezszwowych za darmo nie uświadczysz, chyba że jakieś pojedyncze. Jeśli chodzi o takie które stanowią dobrą bazę to masz https://www.textures.com - 15 darmowych kredytów dziennie (przy czym raz pobrane tekstury liczą się jako "zakupione" więc możesz je potem pobrać za free bez czekania aż limit kredytów się odnowi). Oczywiście trzeba się trochę pobawić żeby coś z nich wyciągnąć. Od siebie mogę poradzić żebyś zaprzyjaźnił się z filtrem High Pass w programach do obróbki 2D (ja z jego użyciem robię bump mapy) i tym pluginem do normalek: https://developer.nvidia.com/nvidia-texture-tools-adobe-photoshop
Plugin jest pod Photoshopa ale jeżeli nie dokładasz się do garnuszka Adobe, niektóre programy do 2D obsługują pluginy do PS (u mnie w PhotoLine działa, Google mówi że GIMP niby też obsługuje).

Jeszcze warto sprawdzić Gumroadowy profil tego pana: https://gumroad.com/joost
Udostępnia całkiem sporo tekstur za darmo - ofc też do przebrania i obróbki do stanu używalności.
Ten sam pan jest też odpowiedzialny za https://texture.ninja
Na ile tekstury pokrywają się z tymi w paczkach na Gumroad (pewnie w większości są te same) nie mam pojęcia.
Tytuł: Odp: Tekstury- Skąd je brać?
Wiadomość wysłana przez: freakolot w 08.03.2018 12:54:56
..a czasem po prostu taniej jest dać $19.90 miesięcznie za pakiet Substance Indie :)
Tytuł: Odp: Tekstury- Skąd je brać?
Wiadomość wysłana przez: Frycek1994 w 11.03.2018 12:30:56
Jeżeli kto kolwiek z Was nie wie, ze substanc painter czy designer mozna miec na rok w pelni za darmo, to Was uswiadamiam :)  Jezeli jestescie studentami to wysylacie zdjecie legitymacji studenckiej i automat wysla Wam klucz na maila ;). Substance Painter jest spoko ale do teksturowania rzeczy typu broń czy tym podobne ale jak chce oteksturować wizualizacje to lepiej sie to robi w blenderze, takie jest moje zdanie.
Tytuł: Odp: Tekstury- Skąd je brać?
Wiadomość wysłana przez: freeqstyler w 13.03.2018 00:30:47
Jeżeli kto kolwiek z Was nie wie, ze substanc painter czy designer mozna miec na rok w pelni za darmo, to Was uswiadamiam :)  Jezeli jestescie studentami to wysylacie zdjecie legitymacji studenckiej i automat wysla Wam klucz na maila ;). Substance Painter jest spoko ale do teksturowania rzeczy typu broń czy tym podobne ale jak chce oteksturować wizualizacje to lepiej sie to robi w blenderze, takie jest moje zdanie.
Za to w Designerze możesz sobie stworzyć proceduralne, bezszwowe mapy które nadają się do archwiz. O ile oczywiście masz na to czas (jak robisz archwiz komercyjnie to pewnie nie masz).