Blenderownia

Blender praktycznie => Modelowanie => Wątek zaczęty przez: XDamian w 07.03.2018 09:00:17

Tytuł: Modelowanie samochodu
Wiadomość wysłana przez: XDamian w 07.03.2018 09:00:17
Witam. Mam pewien problem. Od jakiegoś czasu próbuje stworzyć samochód, ale w pewnym momencie kończą się moje pomysły co robić dalej. Problem tkwi w tym, że robię zbyt dużo punktów które przy modelowaniu nakładają się na siebie i utrudniają pracę. Czy ktoś miałby jakieś sugestie co mógłbym zrobić lub jak mógłbym modelować żeby było łatwiej i bardziej przejrzyście? Wiem, że mógłbym przenosić poszczególne obiekty na warstwy, ale nie do końca wiem jak to zrobić. proszę o jakieś sugestie. :)
Tytuł: Odp: Modelowanie samochodu
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 07.03.2018 12:02:17
Ja grupuję wszystko i uwidaczniam właśnie grupami - warstwy w wykonaniu blendera to niestety porażka. Pamiętaj też o widoku lokalnym - jak dopasowujesz jakiś element na masce to oglądaj tylko ten element i maskę - proste :)
Alt+B też się przydaje.
Cytuj
robię zbyt dużo punktów które przy modelowaniu nakładają się na siebie i utrudniają pracę
pokaż screen to coś więcej się powie
Tytuł: Odp: Modelowanie samochodu
Wiadomość wysłana przez: XDamian w 09.03.2018 13:30:14
Tu jest screen. Dzięki za pomoc. Przetestowałem też alt + b ale nwm do czego to jest.
Tytuł: Odp: Modelowanie samochodu
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 09.03.2018 19:24:08
To jeszcze masz opcję na dole do ukrywania wierzchołków które są zasłonięte przez model (ściany robią się nieprzeźroczyste - pierwszy gif)
Alt + B to jest clipping border czyli wyłącza renderowanie wszystkiego co nie zaznaczysz (robi się taki jakby tunel renderujący wszystko w sobie) ja używam do zaglądania do wnętrza modeli (drugi gif).
Tytuł: Odp: Modelowanie samochodu
Wiadomość wysłana przez: Jerry w 09.03.2018 23:54:13
@XDamian
Twój model nawet przypomina samochód ale  moim zdaniem nic z tego nie wyjdzie... Zobacz jak inni to robią. Każdy element samochodu powinien być osobnym obiektem: maksa, drzwi, lusterka... wszystko! Nie da się tego zrobić jedną bryłą.
Po drugie jeśli samochód ma wyglądać realistycznie i przypominać jakiś faktyczny model to musisz jakiś podkład mieć po którym będziesz modelował.
Może lepiej zacząć od czegoś prostszego?
Tytuł: Odp: Modelowanie samochodu
Wiadomość wysłana przez: freeqstyler w 10.03.2018 04:21:23
@XDamian
Twój model nawet przypomina samochód ale  moim zdaniem nic z tego nie wyjdzie... Zobacz jak inni to robią. Każdy element samochodu powinien być osobnym obiektem: maksa, drzwi, lusterka... wszystko! Nie da się tego zrobić jedną bryłą.

Akurat zaczynanie od jednej bryły, cięcie na części i dodawanie detalu jest bardzo powszechną techniką przy takich modelach, więc chłopak kombinuje dobrze, tylko trochę wiedzy i oszlifowania brakuje ;)

@XDamian przede wszystkim poszukaj WIPów i tutoriali na temat tego, jak wygląda i powstaje siatka na różnych etapach modelowania podobnych obiektów, np. coś takiego (autor korzystał z maxa, ale nie o to chodzi - zasady modelowania są w kazdym sofcie te same):
https://www.3dtotal.com/tutorial/1111-making-of-mercedes-s-class-millau-3ds-max-photoshop-by-ali-ismail-vehicle-car-mercedes-s-class?page=1

Z tego co tutaj masz ciężko będzie coś wyciągnąć, masz kiepskie rozłożenie loopów, które tylko utrudni ci cięcie i dodawanie detalu. (po raz kolejny - zerknij na to co podlinkowałem wyżej i poszukaj sam podobnych przykładów)
Tytuł: Odp: Modelowanie samochodu
Wiadomość wysłana przez: XDamian w 10.03.2018 15:36:36
Bardzo dziękuje za pomoc. :)
Tytuł: Odp: Modelowanie samochodu
Wiadomość wysłana przez: Veezen w 10.03.2018 18:06:52
Sylwetka samochodu zbudowana jest z lin, kresek. Wpisz sobie w google "car draw design" to zalapiesz o co chodzi.

Jakie to ma znaczenie w modelowaniu? A duze, bo możesz modelować tak samo, tworząc szkic modelu samochodu nie skupiając się na detalach i wypełnianiu samochodu poligonami - jakiekolwiek poprawki są łatwiejsze.

Modelowanie każdego elementu osobno od A do Z (np. zrobie najpierw finalnie zderzak, potem drzwi itd) bez żadnego szkicu, blockoutu, prototypu to bardzo karygodna rzecz która często doprowadza do problemów z równościami, shadingiem.
Tytuł: Odp: Modelowanie samochodu
Wiadomość wysłana przez: skormac77 w 11.03.2018 15:01:07
www.youtube.com/watch?v=sUwbJUhmUqE&index=1&list=PL9It5Nx1tu6L_a8pjx8y9H53t90psoDac (http://www.youtube.com/watch?v=sUwbJUhmUqE&index=1&list=PL9It5Nx1tu6L_a8pjx8y9H53t90psoDac) - cały tutek z modelowania vw passata w 3ds max
Tytuł: Odp: Modelowanie samochodu
Wiadomość wysłana przez: Veezen w 12.03.2018 15:24:08
Wybij sobie też z glowy rady ludzi, którzy mówią że siatka samochodu musi być z samych quadów. Od zawsze cisnę z tego. Możesz korzystać z n-gonow, trojkatow tak bardzo i tak często dopoki nie spieprzysz shadingu na modelu, ważne aby umieć to kontrolować i wiedzieć kiedy sobie można na taką swobodę pozwolić.
Tytuł: Odp: Modelowanie samochodu
Wiadomość wysłana przez: veti w 12.03.2018 16:10:13
Wybij sobie też z glowy rady ludzi, którzy mówią że siatka samochodu musi być z samych quadów. Od zawsze cisnę z tego. Możesz korzystać z n-gonow, trojkatow tak bardzo i tak często dopoki nie spieprzysz shadingu na modelu, ważne aby umieć to kontrolować i wiedzieć kiedy sobie można na taką swobodę pozwolić.
Dokładnie - trójkąty/n-gony są jak najbardziej dopuszczalne, tylko trzeba je stosować z głową. Co nie zmienia faktu, że i tak twój model i tak Twój model powinen składać się w jakiś 99% z quad'ów.
Tytuł: Odp: Modelowanie samochodu
Wiadomość wysłana przez: XDamian w 22.03.2018 16:02:34
Dziękuję za pomoc. No więc zgodnie z waszymi poradami postanowiłem, że rozpocznę nowy projekt. Jest to ford mustang.
Zacząłem od maski i jestem w trakcie tworzenia przedniego zderzaka (zdj na dole). Dalej proszę o pomoc.
Tytuł: Odp: Modelowanie samochodu
Wiadomość wysłana przez: Jerry w 26.03.2018 12:06:55
1. Zmień cieniowanie na smooth (maska nie jest zespawana z takich kanciastych płytek tylko gładka).
https://i.stack.imgur.com/lqc8p.gif
2. Poczytaj sobie o modyfikatorze subdivision surface. To pozwoli Ci robić ładne krzywizny.
3. Włącz matcap. Dzięki temu podczas modelowania będziesz widział jak rozkłada Ci się światło na elementach.

* rzuciło mi się w oczy. Masz zsunięty prawy i lewy pasek tak, żeby nie przeszkadzał. Opcje i narzędzia tam umieszczone są niezbędne do pracy. Zamiast je zsuwać do minimum możesz je włączać i wyłączać odpowiednio klawiszami "N" i "T".
Tytuł: Odp: Modelowanie samochodu
Wiadomość wysłana przez: XDamian w 03.04.2018 09:01:10
Dzięki za pomoc :) A z tymi paskami, ja je rozsówam jak czegoś potrzebuję niemniej dzięki.